Äntligen!

Skönt att äntligen kunna göra kväll på riktigt.
Blev ett ganska långt styrelsemöte då det är en hel del att avhandla så här innan säsongsstarten.

Min dag då? Jo vars. En ganska hyfsad, om än rörig dag.
Började i morse med att järnvägen var sen. Det är nämligen så att åkeriet jag jobbar åt får sina grejor, flak och trailrar, med järnväg från Göteborg. Men i söndags råkade ett godståg spåra ur i Avestatrakten, så nu måste dom skicka alla de tågen på spåret som vårt använder. Det blir med andra ord köer och därmed förseningar.
Medans vi väntde på godset från Göteborg, så körde jag ut det lass jag hade på min bil. Det var fryst bröd från Örebro i dag.
Tog väl nån timme.
När jag kom tillbaks vid halv nio så skulle inte tåget komma än på nån timme, så jag och chefen hjälptes åt med lite stök på kontoret. Vi håller på med renovering, så det blev några hyllor och annat som skulle monteras upp. Och det var då tur att jag hjälpte honmon. Annars hade det som lagts där, oavsett vad, ramlat av hyllan :-)
När så tåget äntligen kom blev det turbolossning av allt styckegods. Frän Göteborg innebär det ca 2 1/2 tradare med gods. Det tog sin lilla tid och vips så var klockan mitt på dagen.

Ja så kan det bli då tågen kör fel :-)

Sen var det en smal sak att bara lasta upp min bil med det som skulle iväg mot Örebro. 

Har fått en ganska hyfsad start efter semestern tycker jag. Inte en enda trafikdåre på hela dagen heller. Ovanligt men skönt. ;-)

Vill bara passa på att bjuda in alla Timrå-fans på efterfest.
På kvällen efter derbyt nu den 6:e, är det efterfest på O´learys i Timrå. Det blir liveband, billig öl för supporterklubbsmedlemmar och annat skoj hela kvällen. Be there!

Kommentarer
Postat av: Ann

Vilken tur vi har barnen så vi inte kan gå:))

2008-08-27 @ 06:47:15
URL: http://lillanslilla.blogg.se/
Postat av: Annica

Du är nominerad i min blogg!

KRAM!

2008-08-27 @ 18:10:39
URL: http://anja72.blogg.se/
Postat av: Kattis

Hejsan!

Vill bara trösta dig med att jag går också upp kl. 5 på morron.

Jag går då ut med hundarna, tar lååång frukost med lite bloggande. sen åker jag till jobbet vid 7.20.

Så jag somnar vid 9-tiden på kvällningen.

Ha det gott från fikatanten i Stockholm. ;D ;D

2008-08-27 @ 18:30:28
URL: http://kattis11.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0