Första dagen som lärare


Det var fasligt va kul det var att ha en praktikant med sig i dag.
Hege heter hon och går första året på Gymnasieskolans transportutbildning.
Visserligen får hon inte delta så aktivt i arbetet då hon saknar både körkort och truckbehörighet, men det var trevligt att ha nån att prata med i dag. Hon frågade mycket och jag svarade så gott jag kunde. Jätteroligt!
Tänk att nån kan vara intresserad av en sketen lastbilschaffis vardag? :-)
Det blev en första dag med en del åkande för henne. Först fick vi åka på däckverkstaden och skifta två punkterade däck på vagnen. Därefter drog vi iväg till Iggesund för att lossa 31 ton papper. Sen blev det till att svänga in i Gnarp och lasta 6 pallar sylt.
Tillbaks till Sundsvall pch käkade lunch på O´learys och sen ut på Trioplast i Töva för att lasta 13 flakmeter plastfilm.
Klockan var strax efter 15 när vi var tillbaka på kontoret.
Jag tror att hon hade en ganska kul första dag med mig som "lärare". Jag hade skoj i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Mikaela

haha ja men han har ju den tränarens fulla stöd och han tror verkligen på C. Dom har kommit varandra ganska nära kan man säga.. Och det var ju ganska vågat att ge han kontrakt efter 1 match där han fick en 10+2 minuters utvisning.. haha.

2008-12-01 @ 18:35:35
URL: http://thisismikaela.blogg.se/
Postat av: Mikaela

haha ja, frågan är om han spelat i ett vinnande lag förr. vet ju inte hur det var i frölunda, men i halmstad gick dom ju i konkurs.. och i nyköping vet jag inte riktigt. i lindlöven vann dom väl inte särskilt mycket och han gjorde ju bara 9 matcher + försäsongen där. I örebros j20 gick dom ju upp till superelit så där vann dom väl en del, C gjorde båda ledningsmålen i båda kvalmatcherna om du inte visste det ;-). Åmål var ett mittenlag och Skå vinner aldrig. haha. you have mail!

2008-12-01 @ 19:06:02
URL: http://thisismikaela.blogg.se/
Postat av: tess

Ja ha ja de e till å ha damsällskap i bilen... tror ja du e nöjd som sjutton ja ;-D lika glad som ja blir om de kommer nå karl till mitt jobb ha ha ha....



Nu blir de sängen Danne jobbar dagen imorgon så lilla ja blir ensammen... utan barn... konstigt. Ska ner på stan i alla fall å fixa nya brillor tror ja bestämt... har så mycket ont i skallen så lika bra å kolla så de inte e de.... käken värker så kanske måste man ta sig en sväng till tandis med....



Sova ska ja nu å flirta vidare med exet... ha ha ha //Tess

2008-12-01 @ 22:48:06
URL: http://tess701.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0