Ni är säkert redan less...


...på alla gott nytt år-hälsningar.
Men det kan inte hjälpas, här kommer en till.
2008 har varit ett år som varit ganska intensivt för min del.
Kärleken har blomstrat och livet leker.
Om man då skulle ta de fyra årstiderna var för sig kanske.

Våren 2008 hade det mesta man kan begära av en vår. Man kände sig nykär precis som sig bör, och solen var på ett strålande humör hela våren, och det blev en behaglig resa mot sommaren.
Lillen blev stora killen i maj, och fick sitt önskade "Spiderman"-kalas, med spindelnätstårta och allt.

Sommaren blev en alldeles speciell en för vår familj.
Jag hade ledigt hela 9 veckor och det uttnyttjade vi verkligen maximalt.
Gick på ledigheten vid midsommar.
Vi hade faktiskt inte planerat in något speciellt under sommaren, utan hade bestämt oss för att ta en dag i sänder.
Det visade sig vara ett riktigt lyckat drag med tanke på att vädret var lite nyckfullt.
Direkt efter midsommar var det ett par veckor med ruskväder som vanligt.
Men vad gör väl det. Vi har allihopa regnkläder.
Därefter kom den period som enligt mig var en riktig kanonsommar, men enligt andra var bara skit.
Under i stort sett hela juli, var det toppenväder. Eller, det var fint på förmiddagarna, medan det ofta molnade på framåt eftermiddagarna.
Men vi är ju allt som oftast uppe på mornarana, så för oss passade det utmärkt.
Ut i solen vid 10, stekas och badafram till 14-tiden och sen var man ganska nöjd på sol och det kändes ganska skönt med lite skugga.
Men jag förstår att alla de som sover bort halva dagrana uppfattade sommaren som dålig.
Hösten kom dock VÄLDIGT tidigt. Den 1:a augusti var det som att slå om en strömbrytare. Det blev molnigt, blåsigt och för årstiden ganska kallt.
Men det var inte heller någon katastrof, eftersom jag älskar att vara ute och fiska. Och alla som fiskar vet ju hur illa det brukar kunna vara i augusti om solen gassar. Vattentemperaturen stiger och firrarna blir slöa. Men i år var det kanon.

Brorsan och Erik vid min älsklingstjärn

Var ute en hel del trots vädret och om man ska sammanfatta semestern, så var det den bästa jag någonsin haft tror jag.

Som jag nämnde så var ju hösten tidig.
Och kall.
Redan i mitten på augusti var dygnstemperaturen ganska låg och det blev ju inte bättre när löven föll.
Ungefär här kom också något smygande. Nåt lömskt och skrämmande som är extremt svårt att skydda sig från.
Just det!
En sjujäkla dunderförkylning!
Jag har fortfarande sviter efter den, men nu är det i alla fall hanterbart.
Har aldrig varit med om en så envis snuva och hosta, Så fort man har trott att det varit på väg att gå över, så har det börjat om igen. Det har inte varit skoj för fem öre.

Vintern kan jag ju inte utvärdera helt ännu, men den har då börjat mycket lovande, med ett hyfsat tjockt snötäcke och humana temperaturer.
Julen var den bästa jag upplevt som vuxen, och jag tror även att alla andra som var med är ense om att det var en toppenjul.

Men nu är så det här året till ända och även om det kanska var ett skitår rent allmänt, med lågkonjunktur, finanskris och varsel, så var det ett år som verkligen bar med sig mycket gott till mig.
Nu kan man ju som vanligt önska att nästa år bär med sig allt som detta inte hade, men jag är nöjd om nivån håller sig konstant.

Så ett GOTT NYTT ÅR till alla er underbara människor där ute.
Jag hoppas att många av era önskningar slår igenom.
En önskning som jag hoppas mycket på, är att kanske få träffa åtminstone några av er som jag nu pratat med under min tid som bloggare.

Var rädda om er så ses vi nästa år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0