Varför ska man jobba...


...en dag som denna?
Nästan alla kunder har ju stängt, så varför ska då vi jobba?
I dag var vi säkert 3-4 man som bara drog benen efter oss utan att ha ett endaste dugg att göra.
Skittrist!
Okej då, jag fick ju hytten städad, men det var många turer innan jag fick en bil att göra det på :-)
Det började i morse med att det var fel på stolen i Tomas bil. Den hade fastnat i ett läge som var längst bak, längst upp. Och eftersom Tomas skulle till Ö-vik, fick jag ta hans bil så att han kunde åka. Jag skulle ta den med trasiga stolen till Volvo för att få den lagad.
Ja, det blev ett riktigt litet äventyr det.
Eftersom jag har den ungefärliga kroppsbyggnaden av en pygmé, så fick jag sitta på framkanten av stolen för att nå pedalerna. En ganska olustig situation att ratta omkring 24 meter i den ställningen.
Men jag roade i alla fall peter med mina mineroch en aning grova språkbruk på väg in till Volvo.
Peter åkte med mig som Co-driver idag eftersom han inte hade nåt att göra.
Vi hade i alla fall lite flyt när vi kom på Volvo, att vi slapp vänta medans dom lagade stolen.
Där stod nämligen en av våra bilar och var precis färdigservad. Tack så mycket , sa vi och flakade raskt över till den bilen.
Därefter susade vi ut till Matfors och lastade 36 pallar medicin.
På väg tillbaka kikade vi in på Volvo igen för att se om stolen var klar. det hade visserligen bara gått en timme, men hur stort fel kan det egentligen vara på en stol?
Tydligen ganska stort fel, för då vi kom dit så höll dom just på att lyfta ur hela stolen ur hytten.
Jag är glad att vi slapp stå där och vänta.
det vara bara att rulla tillbaks ut till Timrå och slå dank ett par timmar innan det vara dags att åka och ställa av medicinflaket på järnvägen.
Men nu visste jag ju i alla fall att jag skulle behålla den bil jag hade och kunde därmed bemöda mig med att städa lite. Och det behövdes sannerligen!
Skurvattnet var mer som en relativt matig soppa när jag var färdig. Riktigt äckligt.
Jag begriper inte att de andra på åkeriet står ut med detta snusk!?
Det blev en tidig kväll i alla fall eftersom alla distrubitionsbilar var inne redan vid halv fyra.
Skönt det i alla fall då resten av dagen var ett enda sendrag.

Hur har ni haft det idag då?

Kommentarer
Postat av: tess

Skönt att få sluta tidigt... suttit nu å läst om en änglamamma som förlorat sina tvillingar... ja man e lyckligt lottad som har tre friska ungar... Ja vi har sex barn hella ink kompisar... men just nu e de bara två hemma...



Ja de e okej... riktigt bra fast ont som alltid...



Tess

2008-12-29 @ 17:09:39
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: tess

Men föresten ni måste jobba imorgon fast de inte är så mycket att göra eller??



Kram kram

2008-12-29 @ 17:13:26
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: Mikaela

är det sant? vore så himla kul, ska springa och kolla på spelschemat

2008-12-29 @ 18:04:27
URL: http://thisismikaela.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Dom har Nacka borta den 7de, det är första matchen i fortsättningsserien. Fast C får aldrig sina poäng i den hallen så frågan är om det är en bra ide att komma på den haha ;) Och matchen efter det är på söndagen den 11te hemma mot M/B hockey.

2008-12-29 @ 18:06:47
URL: http://thisismikaela.blogg.se/
Postat av: tess

Enda trösten e att man får betalt.. Nu töms akvariet å ja trodde i min enfald vi skulle bli av med de men icke... sur... //Tess

2008-12-29 @ 18:40:48
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: tess

Ja bli av med akvariet.. men nu e ja de de åkte bort till Stefan allt får man göra själv... men nu måste ja ha hyllor till vardagsrummet måste kolla Ikea... //Tess

2008-12-29 @ 21:11:59
URL: http://tess701.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0