Vilken toppendag


I dag har det verkligen varit en helt fantastisk dag.
Vaknade i morse och tittade ut på all den härliga snö som föll i går. Träden hade fått en vacker bomullsvit skrud och solen gnistrade så underbart i det nyfallna täcket där ute.
Termometern visade på 5 minus, så det lovade ju gott om en vit jul med bara 2 dagar kvar.
Vi hade bestämt med vår kära vän malin att vi skulle åka och hälsa på dom i deras hus som dom flyttade till för någon månad sedan. Det har inte blivit av att hälsa på tidigare, men nu var det dags.
Glada i hågen åkte vi dit och blev stormförtjusta i deras hus.
De bor i en lugn och vacker omgivning, med bara ett par grannar och skogen alldeles inpå knuten.
När vi svängde in på uppfarten möttes vi av 2 snömoln som virvlade förbi i svindlande hastighet.
Det var bara Malins 3-årige son och hans äldre kusin som raceade med sina fyrhjulingar.
Jäklar va duktig han är den där lillskiten. Full sula och lika full kontroll. Jag blev imponerad.
Vi var ute där i ett par timmar och det åktes på både längden och tvären med dessa fyrhjulingar. Emil tyckte nog att det roligaste var när Filip drog honom på snowracern efter sin maskin.
Han tjöt av lycka!

 Malin och Emil i full fart

När det började bli lunchdags gick vi in och alla barnen fick äta sig mätta på pannkaka medan vi vuxna tog oss en kaffetår.
Därefter packade vi in alla ungar i bilarna och åkte till badhuset. Ja inte direkt...jag blev tvungen att stanna till på Pettersons och inhandla ett par nya badbrallor.
Vete tusan vart de som jag hade i somras har tagit vägen. Kanske tyckte vårt husspöke att dom var så gräsliga att han/hon har gömt dom.
Hur som helst så hittade jag ett bra par på byns alltid lika välsorterade klädbutik. Om man nån gån ska ha nåt som man inte hittar nån annanstans, kan man räkna med att Pettersons har det.
På badhuset blev det bra fart på småttingarna och de härjade friskt med mammor och pappor. Är helt slut nu, så man lär med all säkerhet somna ovaggad i kväll.

Ja så har vår dag med bara skojjiga saker varit.
Skönt med en dag då man inte behöver tänka på annat än att ha kul.

Vad har ni haft för er i dag då?

Kommentarer
Postat av: ♥Blondiie♥

där kom mailen =)

nja jag mår ganska bra ändå, hörde bara låten och den var så vacker... känns lite ensamt och trisst men va fan! bara att ta tag i det och se framåt, nån gång måste det ju känns som fjärilar i magen igen... inte iår, inte nästa men kanske om 5 ?

haha

kramis

2008-12-22 @ 17:48:37
URL: http://blondiies.blogg.se/
Postat av: tess

Ja gör ingen stor grej av julen längre.. men man måste göra julen för barnens skull. Jag vill inte överföra min känsla för julen som ja har. Ja vill att de ska få den där goa käsnaln som vissa känner. Vare sig Stefan eller ja har varit något för julen så de får inte detta hos sin pappa alls... Han tänker inte fira alls i år visst de får julklappar men mer är de inte. Men maten tycker ja om å ja vill gärna ha min egna... men annars kvittar de... visst till Advent gillar ja å pynta men e lika trött på de efter julafton... känner varje år blev de inte mer än såhär... Känner mig alltid tom....



FAAAAAAN för ungen att kameran ramla i golvet... han rev ner den i golvet... bara andra kameran i år... blir så ledsen så nu borde han inga julklappar ha.... typ



God jul

2008-12-22 @ 19:39:44
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: soffie

åå va snö,mysigt,

men va roligt att åka fyrhjuling,

ha en god jul!

2008-12-22 @ 19:47:49
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: ♥Blondiie♥

nu har jag svarat=)

2008-12-22 @ 20:54:52
URL: http://blondiies.blogg.se/
Postat av: Anonym

Åååh nu blir jag avundsjuk!!

Vill också ha snö!!

2008-12-22 @ 23:52:51
URL: http://bellad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0