Fasligt va tråkigt...


...det är med dagar som den i dag.
Har varit så extremt lite att göra på jobbet. Vissa skulle säkert tycka att det vore ganska trevligt, men med 10 timmars arbetsdag blir det lätt lite långtråkigt när det inte händer nåt.
Var visserligen med och lossade stycket från Göteborg i morse, men det var också ganska lite.
Sen hade jag bara en utkörning, visserligen fullt åk, och inte ett kolli att lasta. Inte ett enda gram!
Var tillbaka på kontoret redan till 12 och då hade jag och janne hunnit med lunch i Birsta också.
Där hände det förstås en lite lustig sak.
Vi var på ett ställe ingen av oss ätit på förut.
Tog varsin bricka, bestick, glas och skulle så betala.
-Vad kostar det? frågade jag
-Har du stamgästkort?
-Ehh...nej, det är första gången jag är här.
-Ja men då kanske ni ska äta först innan ni tar ett stamgästkort.
Vad sa hon? Jag tittade på Janne
Så förtroendeingivande det lät då.
Vi hade ganska kul åt det medans vi plockade åt oss av lunchbuffén. :-D
Maten dög hur som helst, även om Janne hade känningar åt magen nu på eftermiddagen, påstod han ;-)
Sen blev det en eftermiddag i ledans tecken, även om jag hjälpte Peter att flaka om, fram tills att det var dags att backa till kaj vid 16 tiden.
Nu ska jag strax hoppa i en dusch och sen i kväll blir det till att ta hand om frugan till Grey´s Anatomy.
Hon halkade i dag, jäklar va halt det är förresten, och behöver lite massage. Men jag vet inte riktigt hur det ska gå till då hon är aldeles öm.
Kan ju alltid ta hennes händer i alla fall.
Har ni prövat det?
Det borde ni. I händerna vänder blodomloppet och där samlas massor av slaggprodukter. Luckrar man upp dom med massage, så är det precis som om man frigör endorfiner som kan ge smärtlindring både här och där. Man blir alldelse varm i kroppen av det. :-D
Pröva!
Jag lovar att det är otroligt skönt hur som helst. Händerna är en klart underskattad kroppsdel för massage.

Vad har alla mina bloggarvänner haft för sig i dag då?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0