Helg igen


Och inget överhuvud taget inplanerat. Sååå skönt.
Annars brukar ju helgerna vara sprängfyllda med olika göromål.
Eventuellt ska vi åka ut till Lotta och fika en sväng i morgon, men det ser jag med som ett nöje än ett göromål :-)

I dag var det en lite annorlunda dag på jobbet.
Visserligen hade jag last på i morse. 20 ton plåt och 11 ton kakelfix. Plåten blev jag av med redan på spedition, då vi lyfte över den till Mankans släp. Han skulle ändå till Ö-vik, och då kändes det ju onödigt att gå dit med 2 bilar. Speciellt eftersom jag inte hade några lastningar där uppe.
Det hade jag iofs inte här heller. Så jag fick ett annat uppdrag. Nämligen att lasta en trailer med 24 ton grafitpulver till England.
Den som inte har varit på Superior Graphite i Stockvik, kan inte ens föreställa sig hur det är. De som jobbar där skulle lika gärna kunna arbeta i nån polsk kolgruva. Skitigare arbetsplats kan inte finnas. Allt, precis allt, har ett lager med svart/grått grafitdam. Fönster, bord, stolar, golv och dessutom marken ute. Detta dam gör att det blir otroligt halt.
Ni har säkert känt den yta som blir efter en blyertspenna? Ganska halt va?
Så är marken där ute. Ett lager med grafit täcker asfalten och gör den hal som såpa. Även de som jobbar där är täckt av detta dam. Det ser ganska roligt ut när någon av dom tar av sig sina skyddsglasögon. Det ser ändå ut som att dom har dem på sig för det är den enda ytan på deras synliga hud som är någorlunda ren :-D

Efter att ha dumpat trailern på spåret, lossade jag kakelfixet på Kakelcenter och sen var jag klar. Japp! Klar kl 11, det ni.
Visserligen kunde jag ju inte gå hem för det utan måste ju snällat lasta stycke sen på eftermiddagen. Så vad gör under tiden. Jo jag fick en hel del gjort.
Tvättade lastbilen, fixade lite smått och gott som kommit efter på ekipaget, hämtade in lite gods åt Spiken och hann dessutom med ett par koppar kaffe :-)
En lugn och skön dag där det ändå blev en del bra saket uträttade.

Vad har ni för helgplaner då mina vänner?

Kommentarer
Postat av: Annica

Hm... Det står en stor hink med spackel här hemma innanför dörren. Är det så att det också tillhör nöje och inte göromål... ;-)

2008-11-07 @ 19:45:19
URL: http://anja72.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0