I´m back!



Jajamensan. Det blev en ofrivillig paus från er i går p.g.a övertid och hockey. Men nu är jag här igen :-D

Ja i går blev det stressigt på jobbet. i alla fall på hemvägen.
Var i Ö-vik över dagen och det är ju alltid ett skitgöra, men det var när jag skulle lasta och rulla hemåt som det blev grus i maskineriet på allvar.
Jag svängde in på lastplanen i Bjästa där jag skulle lasta plåt, och började öppna och göra klart.
Men det kom aldrig nån truck, så jag gick in och frågade.
Det visade sig att jag minsann inte kunde börja lasta förrän efter kl 14.
Truckföraren var inte tillbaks före och ingen annan kunde köra.
Dom hade bokat lastning mellan 11 0ch 12 på förmiddagen och det var minsann inget konstigt med det.
Skulle bra gärna vilja få tag på den pajas på Schenker som hade lovat det jag. Morrr...
Jag fick stå och vänta i en timme innan det kom nån truckförare.



Klockan var bra precis 15 när jag slog igen dörrarna och fick i växeln. Då hade jag dessutom 2 timmars körtid tillbaka till Timrå för att sedan lasta stycke.

Efter jobbet var det bara att härja hem, kasta i sig mat, duscha, hämta morsan och gasa till Eon Arena för hemmamatch mot Linköping. Torsk, igen...suck...

I dag har det varit en MYYYCKET lugnare arbetsdag.
Lossade lite bröd i morse, hjälpte till med lite stycke och sen hade jag 2 utkörningar och 1 lastning. Toklugnt med andra ord.
Nu väntar en lugn kväll med frugan i soffhörnet.

Hur har ni det då mina vänner?

Kommentarer
Postat av: Farbror Gunnar

Joho då. Ingen plåt visserligen, men plåtar i form av foton, som åtminstone Annica kan se.

Annars är vi så trista att vi är frimärkssamlare. Finns det någon som har lika underliga intressen?

Vi köper klipp och blöter av samt sorterar och sätter in frimärken i album. Antagligen är vi nördar eftersom det troligen inte är andra som gör samma sak.

I övrigt äter och dricker vi gott. Ätandet (lunch)gör vi på någon av de 40-tal lunchrestauranger som finns i närheten.

Eftersom Annicas blogg verkar vara lite avstängd undrar vi vad det är som gör henne besvärad. Hon är väl inte sjuk? Vi förstår att det med Christer är besvärligt, men detverkar vara något mer. Hör av er!

2008-11-04 @ 22:09:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0