Sopor värda sin vikt i guld


Hej hopp kära vänner.
I dag har det minsann varit full rulle på herr Jalonen.
Körde Karlstadsbilen i dag, men i  morse började jag med att hjälpa till med stycket från Göteborg.
Det var ganska mycket i dag, och som vanligt hade dom lastat som arslen där nere. Ibland funderar vi på om dom lastar med skopa. Speciellt Boråsbilen brukar se ut som en krigszon, mycket tack vare alla de paket som skickas från postorderfirmorna i den trakten.
När det var klart hade jag redan bilen lastad med 4 utkörningar runt om i stan. Det blev lite åkande kors och tvärs men eftersom det bara var välkända ställen så var det inga problem.
När det var klart så fick jag en hämtning av en sopmaskin.
Jahapp, tänkte jag, och spärrade sen upp ögonen en aning när jag fick se måtten. 6 x 2,4 x 3 meter! Stor sopmaskin det.
Och det var den.


Rena vrålåket! Sopmaskinernas Rolls Royce!
2,2 miljoner kostar den om nån skulle vara spekulant  ;-)
Sen var det än det ena än det andra hela eftermiddagen fram tills det var dags att lasta stycke.
Efter jobbet hade vi sen personalmöte i nån timme. Så det vart en lång dag i dag.

Vad har ni haft för er i dag då?

Kommentarer
Postat av: tess

Julpyntat... gjort go mat till mig å göbben... städat å fejjat å varit på mte med Albin.. å jobbat... nu sitter ja mör å go i morgonrocken med massa tankar i skallen...bekymmer... fast man försöker tro att man duger så gör man inte de... ledsen ikväll ska lägga mig //tess

2008-11-25 @ 20:59:03
URL: http://tess701.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0