I dag var det en sån dag...

...som jag har berättat om förut.
Ja just en sån dag där det inte känns som att man har slagit ner häcken en enda gång under hela dagen.
Det har varit full rulle hela tiden från att jag satte nyckeln i tändningslåset i morse.
Och som vanligt dessa dagar, träffar man på alla de kompletta idioter som lever utanför madresserade celler.

Började morgonen med att köra ut de poster som nattchaffisen lämnat på bilen. Järnvägen var sen, så det var lika bra att få det gjort så att jag kunde hjälpa till med Göteborgs stycket.
Blev en tur in till stan, först på Bevego med 11 ton plåt, och sen till Tunadalsfabriken med grejor till deras nya panna(eller nåt) som byggs just nu.
Var tillbaka på spedition precis samtidigt som den första bilen från järnvägen backade mot kajen. Det var bara att knalla in och kavla upp armarna, för det var en hel del stycke i dag. Tre trailar, ett bilflak och fyra containrar. Det tar ett tag då det i de flesta fall ser ut så här på varje enhet


Det här är Kjelles container från i morse.
Kan ju lova att det blir mååånga däck att stapla den här tiden på året.

Når containern var tömd gick jag istället och hjälpte Janne med hans Boråstrailer. Just enheterna som lastats i Borås är de som ingen vill få på sin lott. De är så extremt fulllastade med småplock. Bara en massa lösa prylar som man måste kånka runt för hand. Till stor del beror det på alla dessa postorder och grossistföretag som ligger i den trakten.
I dag var det ganska lugnt på just den ändå, åtminstone hälften av trailern. På främre halvan låg det 50 m3 markrör till Selga, men det var det som låg ovanpå som fick en att bara vilja lämna in och gå hem.
Där hade dom rackarna packat ett hav med kartonger från dessa förbannade katalogfirmor. 


I de här kartongerna ligger alla de gardiner,barnkläder, stringtrosor, lampskärmar och allt annat skräp som folk beställer från bl.a Ellos, H&M och Jula. Jag var helt slut innan jag hade lyckats pillra fram alla dessa kartonger i formatat 80x40x40 cm, till Janne som i sin tur staplade dom på pall.
Att det bara var ca en meter i höjd att röra sig på, hjälpte ju inte till direkt. Från där kortet är taget och fram till väggen som syns, är det dryga sex meter. Då kan ni ju tänka er hur många lådor det blir.

Så småningom var vi så klara och det var dags att se vad basen hade för planer för min linje i dag.
Det blev två utkörningar i Birsta och ett gäng småhämtningar runt hela stan. Den största posten var tio ton plastfilm på Trioplast.
Eftersom jag skulle ha det på dragbilen, åkte jag dit ut först.
Det var ett tag sen jag var på Trioplast sist och deras infart är nåt man bävar för lika mycket varje gång. Jag kan tänka mig att månen känns nyasfalterad jämfört med hur det är att svänga in hos dom. Döm om min förvåning då jag rattar in där, och ser att dom håller på att asfaltera om och fixa för fulla muggar. Kanon!

Fick mina tio ton och sen var det bara att lägga i växeln och tuffa iväg till i tur och ordning Palma, Birstaverken, Metso och Östrandsfabriken.
Palma var inga problem, men på Birstaverken höll jag på att få fnatt. Det var en vikarie som körde traktorn där, och när han lastade så spred han ut prylarna över hela vagnen. Sa till honom att han måste trycka ihop det. Då såg han ut som ett frågeteckan och sa att det var ju inget mer än det han lagt på.
Nähä, men det kanske ska på mer prylar sen.
Då sa karljäveln "-Vadå? Ska du ha annat gods på också?"
No shit Einstein! Vad tror han? Att vi bara kör deras gods? Står knappast NASA på hans postlåda.
Sen rullade det på och jag var tillbaka på kontoret vid kvart över tre. Där väntade lite pyssel med gods kommit in med andra bilar innan  jag kunde backa till för att lasta stycke.
En lång dag var därmed till änd och jag vill lova att det var en härlig känsla att låta arslet sjunka ner i soffan i kväll. :-)

Kommentarer
Postat av: Matilda

Sv: Jag hoppas på en tävling uppåt nästa år! Kram

2008-10-14 @ 21:31:02
URL: http://elitcyklist.blogg.se/
Postat av: Anna E

Herregud vilket rännande på dagarna...lovar att nu åker lika långt som mig om inte värre...förresten..kan du inte tappa fyra vinterdäck utanför min port när du kör förbi?;P

2008-10-15 @ 02:37:40
URL: http://hondjavulen.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Haha ja nästan ;-) Blir ingen match för honom ikväll, fick ett slagskott på foten igår så han kan knappt gå stackarn.

2008-10-15 @ 04:07:03
URL: http://thisismikaela.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Gissa vem som tänker spela fast han knappt kan gå? Sur och besviken flickvän är jag nu.

2008-10-15 @ 16:54:56
URL: http://thisismikaela.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Ja jag är besviken faktiskt, försökte tutta in det i huvudet på han att det inte är värt att riskera att bli borta ännu längre än om han skulle stå över idag, speciellt när han är petad till bänken idag. Då har han ju chansen att vila på läktaren istället, men nej.. Han ber mig bara vara tyst när jag öppnar munnen. Sa iallafall åt han att jag inte vill höra nått gnäll om att han har ont efter matchen sen.

2008-10-15 @ 18:02:44
URL: http://thisismikaela.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ja det rä tur att nån är på min sida iallafall ;) får se om han får spela nått eftersom han är petad till 4de, tränaren har gjort en kedja med bara 89or som var juniorer förra året, great!

2008-10-15 @ 18:13:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0