Jag har världens bästa jobb - ibland

Eller vad sägs om det här.
I vilket annat jobb får man hemlagad lunch ute hos kund och vara helt omgiven av godis? Det ni :-)

Det var just vad som hände mig i dag.
Godiset först.
Egentligen inget avancerat, men ni kan ju själva fundera på hur många bitar godis det blir av 7,6 TON lösviktsgodis.
Japp!
7,6 ton, eller 16 pallar om man så vill. :-)
Tror ni mig inte? Kolla själva då.



Fick tyvärr inte plats med alla 16 pallar i bild.

Lunchen då?
Jo jag hade två stora pallar som skulle till ett ställe som heter Bondhamn. Visste inte ens att det fanns före idag.
Fick i alla fall en vägbeskrivning och drog iväg ut i skogen. Tog mig närmare en timme att hitta dit, men det var det värt. Vilket ställe.
Det var en liten sommarstugekoloni som låg aldeles vid en naturligt skyddad hamn. En liten lagun liksom, med bara en smal remsa som ledde ut i havet.
Dundermysigt!



Tänk om man kunde komma över en stuga här?
När jag kom dit så var det lunchdags för snickaren som skulle ha grejorna. Det visade sig att det finns två bofasta personer där ute. Två gamla tanter som säkert har bott där i evigheter.
Dom ser till att han som håller på att renovera stugorna där ute inte behöver vara hungrig. Varje dag gör dom lunch åt honom, och i dag var det just som jag kom dit. Så det blev till att lyfta av pallarna och sen sitta till bords. Det bjöds på fisk i alla former. Gravad, rökt och inlagd.
Till det serverades det egenodlad potatis, hemlagad lingondricka och en helt gudomlig sås som jag glömde fråga vad den innehöll. Attans!

Sämre dagar kan man ju ha på jobbet :-)

Jag var tillbaka på spedition ganska tidigt i dag, så jag passade på att städa ur hytten. jag lovar att det fanns behov. Redan i morse var det en unken lukt i hytten.
Ni kan inte ana vilka lortgrisar jag tydligen jobbar med. En gång upptäckte jag att det var nån som hade lagt ut snusen i dörrfacket på en bil. Lössnus dessutom. Vad är det för fel att öppna fönstret och slänga ut skiten?
Här ser ni resultatet av den första hinken skurvatten...



Nice eller hur?

Hur har er dag varit då?

Kommentarer
Postat av: ♥Blondiie♥

Hade det vart ett bra jobb hade du haft en pall hemma hos dig=P inte inplastat i ett lager=)

2008-10-15 @ 21:24:31
URL: http://blondiies.blogg.se/
Postat av: ♥Blondiie♥

pssst, du kan väl ha en tävling som du låter mig vinna, typ "vinn en årsförbrukning av godis?"

2008-10-15 @ 22:49:53
URL: http://blondiies.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Gud vad skönt med 1 poäng! Så dom kämpade alltså! Och det bästa var att Christoffer gjorde mål på sitt första byte efter att ha börjat på bänken. Superskönt!

2008-10-16 @ 00:02:35
URL: http://thisismikaela.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0