Jag lovar - det var inte jag



Den här killen önskar nog att han inte klev upp över huvud taget i morse.
Men...nu vet inte jag om jag kanske är ovanligt smart, men min hjärna säger mig åtminstone att saker med hjul har en benägenhet att rulla om man inte sätter fast dom :-D


Kossan.se

Tyvärr är såna här saker vanligare än man tror. Ta Kjell på jobbet t.ex.
Han har lyckats med två allvarliga incidenter.
Första gången var han på Pacwire och skulle lasta ståltråd.
Han backar emot kajen, som lutar en aning utåt, och går sedan in för att få sig en kopp kaffe medans trucken lastar.
Han hann nog inte ens in förrän det brakade till. När han tittade ut så stog bilen 15 meter ut från kajen och trucken, med förare, låg på backen nedanför bryggan. AJ!
Kjell hävdar benfast att det måste ha varit så halt att bilen gled ut från kajen, men jag skulle kunna sätta pengar på att han glömde anlägga parkeringsbromsen. Annars skulle den varken ha kommit så långt eller så rakt.
Andra gången så hade han varit på Mesto och lastat en låda på ca 3 ton. Han skulle ju bara ut till kontoret, där lådan skulle lyftas över på en annan bil, så han brydde sig aldrig om att banda fast den. Hoppsan!
Nu råkade det vara så att den här lådan hade en ganska hög tyngdpunkt, så när Kjell tog kurvan vid påfarten till motorvägen, åkte hela rasket rakt ut genom dörrarna och hamnade på vägen. OJ!
Det gick ju ganska bra ändå den gången eftersom det inte var nån som blev skadad. Men om han hunnit lite längre och lådan hade landat på en bil, ja, det törs man ju knappt tänka på.

Det är Kjell det.

Kommentarer
Postat av: Farbror Gunnar

Du skriver så effektivt men gramatiken kan bli bättre:

Medans borde varigt medan eller under det att

Stog borde varigt stod

Benfast borde varigt bergfast

Anlägga borde varigt lägga an

Den borde varigt bilen och inte bromsen

2008-10-25 @ 20:44:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0