Recept



Eftersom så många har frågat, så måste jag väl lägga upp mitt ytterst hemliga recept på kyckling & basilikasås :-)

4 port

3 kycklingfileér (två om de som ska äta är små i maten)
2,5 dl matlagningsgrädde
2,5 dl mjölk
2 vitlöksklyftor
Basilika (helst färsk, men det funkar med torkad också
Ca en tsk torkad chili
Ca 2 msk kalvfond
Salt & svartpeppar

Dela kycklingfileérna i bitar på ca 2x2x2 cm
Fräs på kycklingen
Salta och peppra
Hacka vitlöken och kasta ner den med kycklingen.
Låt det sedan fräsa tills kycklingen är nästan genomstekt och har fått lite färg.
Häll i matlagningsgrädden och mjölken.
Låt det puttra en stund och häll sen i kalvfonden, chilin och basilikan. Basilikan får ni ha i efter tycke och smak. Jag har väl i ca en matsked torkad och kanske 2 msk färsk.
Red av vid behov

Jag brukar servera detta tillsammans med tortelini fylld med basilika och ricotta. Jättegott!

Smaklig måltid

Kommentarer
Postat av: josefine

kika in min blogg;

kkarbin.blogg.se

2008-10-31 @ 20:41:00
URL: http://kkarbin.blogg.se/
Postat av: Farbror Gunnar

Red? Hur gör man då?

2008-10-31 @ 20:55:04
Postat av: ♥Blondiie♥

God morgon vännen!

Hoppas du vaknar upp till ett lika vackert frosttäckt soligt vinterlandskap som jag!

Kallt men soligt!

carpe diem idag -Fånga dagen.

Och ta vara på den!

Ha en skön dag! Kram

2008-11-01 @ 08:56:23
URL: http://blondiies.blogg.se/
Postat av: Matilda

Låtar det där till en speciell dag nästa vecka... :)

2008-11-01 @ 13:13:23
URL: http://elitcyklist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0