Värst va poppis man var då



Så många som säger att dom saknar mig. Ja ja, känns ju kul att va uppskattad, men jag skriver ju varje dag ju. Ska hinna med jobbet också mina vänner. :-)
I dag har det varit en inte allt för rolig dag att vara trucker på.
Det har snöat och blåst hela dagen. Man blev kall in i märgen bara man stack näsan utanför hytten. Isch!
Men jag var på ett häftigt ställe också.

Hade en av Göteborgsbilarna idag och var således på bangården i morse för att hämta en trailer och ett flak. Ni kanske undrar hur det går till egentligen?
Jo det är nämligen så, att vi har lösa flak på våra bilar, vilket möjliggör att vi kan ställa ifrån oss dem, byta flak mellan bilarna och således också transportera dem på järnväg. Miljövänligt och allt.
Det är en ganska imponerande historia när dessa gigantiska truckar lyfter flak och trailrar.



Jag hade ganska lite stycke på idag och fick därför en tur till Härnösand på min lott. Hade dessutom 8 ton granitblock dit, så det gav sig självt liksom :-)
Förutom det så fick jag med mig några andra utkörningar i Härnösand. Alrico leksaker, fängelset och en skoter till en motorfirma.
Först lossade jag granite vid Länsstyrelsen



Sen blev det Alrico och lossa 120 kartongen med leksakstält (jäklar va många tält det blir).
Gjorde mig av med skotern och skulle så till fängelset.
Nu är det så, att dom som bäst håller på att bygga en ny anstalt i Härnösand. Det kommer att bli en så kallar säkerhetsanstalt, dit de tungsta brottslingarna kommer att förvaras. Och då menar jag inte viktmässigt tyngsta.
Jag kan lova att den som får för sig att försöka rymma från det här fängelset får jobba på bra. Två st murar som kommer att vara 9 meter höga och däremellan ett elektriskt stängsel.

 

 Vill inte direkt byta med killen på taket i det här busvädret. :-(

Som ni själva ser så är det en ganska STOR anläggning.

När allt detta var klart så var det bara att rulla ner till Söråker och lasta 48 pallar glögg till Kungälv. En ganska händelserik dag som dock kunde ha fått varit en aning varmare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0