Handla - check...

Då var det färdigt.
Nu tänker jag inte gå utanför dörren mer i dag.
Har lagt av mig byxorna och tänkte inte ta på dom igen förrän i morgon.
Det blev precis som jag trode en häktisk dag på jobbet. Det kom hur mycket grejor som helst på järnvägen och vi är kort om folk.
Nåja, efter att ha lossat allt Sundsvallsgods, så fick jag äran att lasta upp Ö-vik och rulla norrut. Hmm...350 personbilsdäck och 60 lastbilsdäck, plus en massa annat krafs.
Det där andra krafset var det bara att åka på Schenker i Ö-vik och lossa åt grabbarna där, men däcken fick jag minsan köra ut till kund själv. Normalt inga problem.
Men just i dag, så verkar det ha varit någon sorts kollektiv VAB-dag i Ö-vik. När jag skulle lossa personbilsdäcken var det bara en kille som var ledig att hjälpa mig. Det tog en evighet, eftersom han hade fått för sig att sortera upp däcken direkt, istället för att bara få av dom rackarna så att jag kunde åka. Sen när allt var klart, efter ca en timme (suck), skulle han också kontrollera att det stämde enligt följesedeln.
Jösses! Det spelar väl ingen roll för mitt vidbekommande. Jag behövde bara få bekräftat att totala antalet stämmer så att jag kunde åka. men nej då. Det skulle stämma först. jaha, och vad ska jag göra åt saken om Michelin skickat fel av någon sort. det är väl inget som jag kan göra nåt åt. Ska jag ta och skicka tillbaks allt eller?
Försökte förklara för honom att min skyldighet är bara att leverera det som står på fraktsedeln, och står det 350 däck, så levererar jag 350 däck. Sen om det är 15 eller 16 tum, vilket står på följesedeln, är inte mitt bekymmer. Efter mycket om och men kom jag i alla fall iväg.
Nästa ställe skulle då ha lastbilsdäcken.
Kommer dit och går in för att hitta nån som kan lossa. Jahapp...det var ju inte det lättaste.
Så småningom hittar jag en kille lååångt inne i vekstaden, som då ska hjälpa mig. han var ensam i dag, nähä, och inte så bra på att köra truck sa han. Nä, men hur svårt är det att lossa 7 pallar från ett flak?
Ja, mycket svårare än jag trodde tydligen. Av dessa 7 pallar lyckas han tippa omkull 4. Lastbilsdäck är inga lätta saker kan jag meddela, och när dom dessutom landat i en vattenpöl i klass med en mindre ocean, så är dom inte alls roliga att tas med.
Det hela slutade med att nåt som vanligtvis tar 10 min en kvart, tog 45 minuter och en hel del svett och svordomar.
Äntligen kunde jag vända söderut igen, men först var jag tvungen att få nåt i magen. Kl var då efter 14 och jag hade inte fått nåt i mig sedan kvart i fem på morgonen.
Blev en snabbvisit på Max och sen kunde jag kugga i och rulla hemmåt.

En liten tröst i dag var i alla fall bilen jag hade. Helt ny minsann. Hade gått 380 mil då jag tog den i morse. Allt går så mycket lättare med riktiga grejor. :-)

Kommentarer
Postat av: tess

V kommer nog bara vara i helgen.. ta de lugnt. Vi ska till stockholm om tre helger å då ska vi göra allt de där vi längtat efter... utan barnen //Tess

2008-09-09 @ 22:17:28
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: Malin

haha här pågår "gå-utanför-dörren-strejk" :)



sv: det var precis en sån dag och ja, det vore synd att förstöra någon med de hemska böckerna så elda upp hade nog vart mer njutningsfullt :)

2008-09-09 @ 22:43:47
URL: http://selmalin.blogg.se/
Postat av: Malin

sv: har aldrig sett kurslitteratur som ljudböcker dock men finns det inte får du gärna uppfinna det! jag lovar att du hade haft en trogen kund :D

2008-09-09 @ 22:48:03
URL: http://selmalin.blogg.se/
Postat av: Ann

Måste ju för att hinna göra mej klar och gå med Abbe innan jag ska med barnen till bussen kvart i sju...har liksom inget val!Tyvärr:)

Har nyss väckt Vickan..

2008-09-10 @ 05:32:37
URL: http://lillanslilla.blogg.se/
Postat av: Ann

Ja tack gode gudrun för det! Det här är jobbigt! Fram för allt för barnen! Dom är mer död än levane på morgonen! Som du förstår!

2008-09-10 @ 05:39:44
URL: http://lillanslilla.blogg.se/
Postat av: Lina

Det blev en riktig tvärt-om-effekt men inatt har jag sovit som en prinsessa (om man inte räknar med alla gånger jag vaknat när jag vänt mig). :)



Det lät som en mindre trevlig dag du haft.

2008-09-10 @ 08:37:32
URL: http://dittlivdinaord.blogg.se/
Postat av: Malin

sv: tur att man inte är ensam :)

nee, jag överlevde böckerna faktiskt eller ja, den ena boken ratade jag för min mysiga kudde istället :P



din dialekt?

2008-09-10 @ 22:03:02
URL: http://selmalin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0