I´m back!

Hej hej alla bloggarvänner.

Förlåt att jag inte varit närvarande på ett par dagar, men det har sina orsaker.
Nu är jag i alla fall tillbaka och tänkte berätta vad som hänt de senaste två dygnen.

I går var det ju som bekant måndag och hurtig som man är gick man käckt till jobbet halv sex.
Yeah right!!!
Nej jag var ovanligt seg och det speglade sig på resten av dagen. Hade Karlstadbilen och som vanligt blev det en tur till Ö-vik med allt vad det innebär. Härlig utsikt vid Höga Kusten, skitsur trafikledare i Ö-vik, illaluktande fabrik i Husum och allmänt stressig dag.
Men det är man ju van. Det var bara att ruska av sig som en sjöfågel.
Sen mina vänner, efter jobbet, duschen och middag, kom dagens stooora händelse. Hockeymatch mellan mitt Timrå och Frölunda. Jiipppiiiie!
Till saken hör, att Frölunda inför den här säsongen, knöt till sig två personer från Timrås organisation under ganska uppseendeväckande former. De två lär nog ha bävat ganska rejält inför återkomsten till Eon Arena. Med all rätt ;-)

Och vilken match det blev. Svängig hockey med massor av målchanser och en toppenavslutning med ett Timrå-avgörande med bara fem sekunder kvar. Så jäkla härligt!
Var inte hemma förrän efter tio, så det var därför ni inte fick nån rapport i går. Hoppas ni kan ha överseende med det. (snälla)

Dagen idag då?
Jo det blev en minst sagt hektisk dag. har inte blivit mycket stillasittande idag inte.
Ja ja, jag vet vad ni tänker. "Du kör ju lastbil för tusan. Du sitter ju massor"
Men det är en sanning med modifikation. Visst sitter man när man kör rent tekniskt sett, men det är inte som att sitta avslappnad hemma i soffan direkt. Man ska ha i åtanke att hytten är mitt kontor och jag befinner mig på arbetet. Det är en koncentrationsnivå som man måste hålla uppe precis som på alla andra arbetsplatser.
Nog om det.
Det började som ganska ordinär dag med ett par lossningar direkt i morse. Var klar med det strax efter åtta och rullade tillbaks till kontoret. Hann inte mer än kliva ur bilen så kom vår fordonschef löpande och sa att jag skulle byta bil för den skulle på verkstad. Inget annat att göra än att flaka av och flaka på nästa. Ingen big deal egentligen. Det är en procedur som vi gör rätt ofta men det tar lite tid.
När det äntligen var klart så tänkte jag äntligen få mig en kopp kaffe som jag då tyckte att jag förtjände. Men nej då. "Du Jalle, du måste åka ner till Bergsjö och lasta 3,5 flakmeter"
SUCK!
Bara att kugga i och åka.
Visste ju att jag skulle lasta i Söråker efter ett så det gällde ju att komma iväg.
Till Bergsjö är det ca en timmes körning, och naturligtvis lyckades jag landa mitt i lunchen. Inte alls typiskt.
Tillbaks i Timrå igen vid ett-tiden, kopplade vagnen och rullade ut till Söråker.
Lastade fullt där, vilket i sig var ett helt företag med en traktorförare som definitivt sett sina bästa dagar. Klockan tre var det så äntligen dags för den där kaffeslurken.
Hann ta mig tusan bara hälla upp i koppen så kommer chefseländet rännande och kommenderar ut mig att hjälpa Mankan med omlastning av nån rackans traktorvagn.
Bara att göra och hoppas på kaffe sen. Men det var nog inte meningen i dag. När vi var klara så kastar fordonschefen åt oss en nyckel och kör ut oss att flaka av en bil. Jag tyckte att det kunde han göra själv, men det örat var visst avstängt eller nåt.  Efter flakning med komplikationer fanns det inte mycket annat att göra än att gå in i magasinet för styckelastning. Då var klockan kvart över fyra. .

En dag med en aning högt tempo och åt helvete för lite kaffet helt enkelt.

Hur har er dag varit då?

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Hejsan hoppsan!

Jodå tack, jag mår bara fint. :)

Det låter verkligen som en stressig dag för dig. :( Och inget kaffe heller. jag fick inte mitt morgonkaffe förrän vid halvelva och vid det laget var jag mindre glad... Så jag lider med dig. ;)



Ojoj, vilken match, jag är glad för Timrås skull! Grattis!

2008-09-23 @ 21:07:01
URL: http://mittmirakel.blogg.se/
Postat av: Camilla

Hej!



Jag tror nog att det är bäst att jag kommer med en liten termos så att Du kan ha i bilen... För kaffe kan man ju inte vara utan...



Ha det bra!

2008-09-24 @ 08:08:22
URL: http://gevalium.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0