I dag väckte jag tuppfan


Kvart över fyra ringde min kollega och väckte mig i morse.
Bara att pallra sig upp, klä på sig och marschera iväg till jobbet.
Extrakörning med bröd till Sollefteå stod på tapeten.
Det blir ofta så vid storhelger, att Pågens, som vi kör åt, vill ha ett par extra bilar med bröd. Det går ju åt lite extra vid såna här tillfällen. Folk äter ju som hästar ;-)
Efter att ha lastat rullade man så iväg nordväst vart och det var ingen söndagsutflykt direkt. Regnet öste ner och det var ganska tät dimma på sina håll.



Men som proffesionell chaufför, var det ju inga bekymmer. Bara att slå på dimljusen och kugga ner ett snäpp ;-)
Nu är jag i alla fall hemma, och sen får vi se vad det blir idag. Hörde nåt surras om ett piano som skulle flyttas...;-)

Kommentarer
Postat av: tess

Ja om ja visste VAD så skulle ja be... jag vill må bra de e de enda ja vill... men ja vet inte hur. Livet är så tungt... fan säger ja att livet ska vara så...



Men ja gör små frasteg å ja måste vara positiv.



Tess

2009-04-13 @ 16:22:21
URL: http://tess701.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0