Jag ber så hemskt mycket om ursäkt!


För att jag inte gjorde min plikt och skrev på bloggen i går. Men det hans liksom inte med.
Först så var det ju jobbet hela dagen, sen hockey på kvällen.

Vad vi gjorde i helgen har jag ju berättat om och det var ju utelekar för hela slanten.
Men på söndag natt var det också action.
Nä...inte så som ni tror era snuskpellar ;-)
Det var annan action. Med banditer och poliser.
Annica vaknade vid midnatt och kunde inte somna om, så hon gick upp en sväng. Då fck hon syn på nåt som inte riktigt var som det skulle ute på parkeringen.
Ni kan läsa hela storyn här, så är det lättare att förstå.
I går var det så dags att masa sig tillbaks till kneget efter en härlig helg. Det var dock ingen risk att jag skulle komma att jobba ihjäl mig direkt. Just nu är det fasligt lugnt på jobbet och alla börjar bli ganska oroliga för vart det ska bära hän. Nog för att det brukar vara lugnt den här tiden på året, men det här är ju nästan löjligt.
Efter ett par lossningar på morgonen fick jag mig ytterligare en tur upp till fängelset i Torpshammar. Som jag berättat så var det ju gods kvar där sen i fredags, och nu var det så dags att hämta det.

Det är förresten lite kul det här med svenska fängelser. I härnösand håller dom som bäst på att bygga ett rymningssäkert monsterfängelse, som kommer att vara det strängaste i sitt slag när det är färdigt. I Torpshammar är det visserligen ochså ett fängelse, men kanske på en något annan nivå.
I Härnösand är det jättehöga murar, kameror, taggtråd, säkerhetsbunker, ja allt.
I Torpshammar har dom den här grinden



Som sagt. Vissa skillnader går det ju att hitta på detta och ett hypermodernt säkerhetsfängelse.

I dag var det om möjligt ännu slappare.
Hade åter igen Örebrobilen i dag, och på tisdagar är den alltid lastad med fryst korvbröd.
jag tog en sväng i morse för att lossa det på några ställen, men sen blev det segt.
36 ton papper till Katrineholm på Tunadal och sen bara vänta in stycket på eftermiddagen. var klar på Tunadal redan halv 12, så jag passade på att åka hem och göra frugan sälskap över lunchen :-D
Sen var det då några timmar att slå ihjäl innan det blev kväll.
Men det löste sig på ett förträffligt sätt så att tiden sprang iväg.
Chefen hade nämligen varit på IKEA och inhandlat några nya kontorsmöbler, som nu stod där i sina platta paket.
Jag föreslog då, att om jag fixade ihop möblerna, så fixade han semlor till eftermiddagskaffet.
Först tittade han bara på mig som om jag sagt nåt dumt, men när jag skruvat ihop första möbeln, kikade han in, gick igen och försvann ut genom ytterdörren.
En kvart senare kom han med två kassar fulla med semlor. :-D
Det satt fint efter lite hårt arbete.
Jag fick ju i alla fall hjälp av salle med det tyngsta arbetet.han kom och skulle hjälpa mig när jag nästan var klar med den första möbeln. Det vara bara ett par skenor som skulle skruvas fast på en skiva.
En enda liten ynka uppgift...och han lyckas med konststycket att montera den bakochfram. Vad säger man?

Nu sover sonen och det han bli ytterligare en semla denna fetisdag. mamma tittade förbi på en kopp kaffe, och då måste man ju offra sig ;-)

Vad har ni haft för er i upptakten av den här veckan då?


Kommentarer
Postat av: TantE

Haha. Gömmer mig gör jag inte alls.. Jag bara..flyttade lite på mig.. Jag blev så in i bomben trött på blogg.se och deras ständiga strul! WP funkar so far väldigt bra : ) Lite tråkiga designer kanske men.. får väl hoppas att jag kanske kan vinna, fiffla ihop något fint så småningom :)

Vad mysigt det låter med utelekar.. jag är så avundsjuk..men det vet du ju redan! :) Kör försiktigt nu i snön! Kram!

2009-02-24 @ 21:18:59
URL: http://www.hondjur.wordpress.com
Postat av: tess

mmmm BILJÄVEL för nu när Daniel skulle köra mig ja då starta helvetet... den har många fina namn mitt helvete till bil... hi hi hi...



TACK för att du tycker min bil e knepig...



Ja vi har haft en bra helg å idag har ja haft en bra dag... kan inte fatta... JAG har haft en bra dag... du hörde rätt... //Tess

2009-02-24 @ 22:17:11
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: M A L I N

haha behöver du verkligen be om ursäkt för att du inte uppdaterat? ;P

här är det bra, lite trist väder bara men men..

2009-02-25 @ 09:05:53
URL: http://www.malinh.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0