Städa för helvete!


Go´kväll mina damer och herrar.
Det är bara lilla jag som stör så här mitt i Let´s Dance.
I dag har det varit pensionärskörning för Jalonens pojken.
Japp!
Jag körde byte på Umeå idag. det innebär precis vad det låter som. Man åker norrut, möter en annan bil som går söderut,  byter helt enkelt bilar och åker tillbaks åt samma håll man kom ifrån.
För min del blev det byte på Örnens vägkrog i Örnsköldsvik.
Jag hade bara last i trailern på väg upp, så det gick lätt och fint.
Ännu lättare blev det på väg tillbaka, då jag fick en helt tom bil för att lasta här i Sundsvall.
Lastningen bestod av ett lass A4 papper på Tunadal. 50 pallar kopieringspapper.
Men här blev det för första gången på hela dagen upprörda känslor hos Jalle. Ok då...det var ett par gånger tidigare också.
Men för att få lasta på Tunadal, så måste man ha flaket rent och fint. Det gäller alltså att sopa av det innan man åker in.
När jag öppnade trailern för att sopa, så möttes jag av detta:



Jag kan för mitt liv inte begripa hur dom har lyckats med detta. Flera cm snö, och driver med bråte på hela trailern. Här kom det en del barnförbjudna ramsor över mina läppar kan jag lova.
Lastningen gick i alla fall bra sen det väl var sopat.



Jag ska väl ta en sak till som fick mig en aning irriterad idag.
På väg ner från Ö-vik, kom jag ikapp denna karavan:



Bilen längst fram körs av en ganska medelålders kvinna, som antagligen tyckte att det läskigaste som finns är att köra bil på vintern. Det gick i 60 km/h på 100 väg.
Herregud!
Om det är så läskigt, stanna då för tusan hemma.

Kommentarer
Postat av: Farbror Gunnar

Hur vet du vem som körde i början av kön? Kunde ha varigt en gubbe?

2009-02-06 @ 21:31:19
Postat av: Nettan

Fy 17 att få ta hand om andras skit.

Förstår att ordförådet inte var det bästa.



Och dom där som förstör i trafiken ska verkligen hålla sig hemma om det är sånt väderlag.



Ha en bra kväll med familjen.





2009-02-06 @ 22:22:57
URL: http://hasselby.blogg.se/
Postat av: Stefans

Svar till farbror Gunnar:

Jo du ser, till slut så körde jag ju om henne och då syntes det ganska väl.

Hon satt väl sådär en dm från ratten och såg vettskrämd ut. :-)

2009-02-07 @ 08:19:26
URL: http://jalonen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0