Färden går hemåt


I dag vänder vi nosarna norrut igen.
Efter några dagar i huvudstaden är det dags att återvända till lugnet i norr.
Några dagar så här är max för mig. All denna till synes helt onödiga stress som är inbyggd i storsdäderna tär på mig.
Jag behöver få komma hem och ladda batterierna nu.
På vår väg i dag ska vi stanna till hos Annicas farbror Gunnar och hans fru Ann i Norrtälje.
De har ett underbart lantställe vid en trevlig badsjö. Emil och jag ska se om vi inte kan fånga några av de stora abborrar vi såg där förra gången.
Kanska kan det bli lite nystekt firre på hårdbrödsmörgås i kväll då vi kommer hem ;-)
I går var det en heldag på Gröna Lund.
Jag och lillen åkte allt som över huvud taget gick att åka.

   

Vi åkte upp, vi åkte ner, vi åkte kors och vi åkte tvärs. Han somnade som en stock i går kväll. Det gjorde inget med tanke på att han har tjurat på som tuan hela den här trippen.
Nu har han visserligen sina orsaker, då han har varit krasslig hela tiden.
Jag skrev ju att han fick feber då vi åkte ner i tisdags.
Det blev sedan värre och hn fick blåsor i hela munnen samt fortsatt hög feber.
På sjukhuset sa dom att han hade fått Mul & Klöv sjukan Har ni hört va? Nog för att jag kallar honom Tarzan, men så nära djurriket trodde jag inte att han stod.
Nä, då. Sjukdomen va visserligen knepig till namnet, men inget ovanligt. Den har tidigare hetat Höstsjukan, men har nu alltså fått det här...hmmm annorlunda namnet.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det en en virus infektion som de kallat mycket genom åren. Bla höstblåsor och tidigare var det hrm, tror jag tappade bort det. Men som sagt man kan bli dålig och få blåsor även på händer och fötter tror jag det var.



Hoppas sonen snart är bättre. Antar detta då ni var på gröna lund.



Snyttis

2009-07-18 @ 16:00:47
Postat av: Farbror Gunnar

Ni blir nog inte mätta på abborrmackor i kväll. Tacka Emil för den fina hyllan han snickrade.

2009-07-18 @ 17:47:02
Postat av: Ulrika

Hej Stefan!

Åå så kul med Grönan. :)

Hoppas Emil blir bättre fort nu, inte kul att vara dålig.

Skönt att komma hem igen.

Kram

2009-07-18 @ 18:10:43
URL: http://mittmirakel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0