Flygande fläng


Go´kväll alla glada.
Ja kanske lite mindre glada nu när det fina vädret har försvunnit.
Jag ber så hemskt mycket om ursäkt. Mitt fel nämligen... jag har semester.
Trots det misströstar jag inte.
Semestern började på allra bästa sätt för herr Jalonen.
Jag var nämligen på en tur i det blå i morse. :-D
Japp...äntligen fick jag uttnyttja flygtiden jag fick i 30-årspresent.
Då jag slängde benen över sängkanten i morse såg det dock ganska dystert ut med tunga låga moln överalt. Knappast nåt optimalt väder för en luftfärd.
Det sprack dock upp lagom tills det att jag skulle möta upp med Janne vid flygplatsen och sen blev det en underbar tur med endast små vita puffar på himlen.
Vi flög först en tur över Emil och Annica som var ute i lekparken här hemma.


Vi bor vid den röda ringen och om ni kikar ordentligt så ser ni Emil och Annica i den blå ringen

Sen åkte vi vidare in mot Sundsvall för att  kika lite innan vi vände mot sättnafältet för lite busflygning.


Sättna flygfält. Man ser ganska långt

Blev tyvärr inte så mycket av med det, då modellflygklubben tydligen hade nåt jippo där. Kan vara dumt att fronta med ett sånt även om de är relativt små.
Vi vände istället tillbaka mot Timrå där vi tog ett nytt varv runt vårt hus, så att jag kunde ta några bilder på det uppifrån.

     

Sen testade vi på lite "studsar" på Midlanda innan turen var över. "Studsar är då man landar för att sen dra på och lyfta direkt.



En helt ok start på semestern måste jag säga.
När jag kom hem igen så köpte vi lite jordgubbar och glass och tog med det till mormor och morfar. Mums!

Kommentarer
Postat av: Farbror Gunnar

Va kul det verkar med flygandet

2009-07-04 @ 17:53:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0