Jag är helt slut!


Varför?
Jo det ska jag säga.
Jag har åkt vattenrutchkana hela dagen. Enda gången jag varit upp ur vattnet är då vi sprungit mellan de olika kanorna.

Vi åkte nämligen till Pradisbadet i Örnsköldsvik idag.



Jag, Emil och vår gode vän Sylvie och hennes dotter Sehra.
Hela vägen upp så satt de små liven i baksätet och drev oss till vansinne med sitt "Är vi inte framme snart?" eller "Vart är det stora badhuset?"
Till slut kom vi i alla fall fram och då vi fick syn på badet i backen ner mot Ö-vik så bröt ett vilt jubel ut  där bak.
Efter ett halvt världskrig om varför man måste duscha innan man går in till basängerna, kom vi så ut i själva badet. Och gissa om det var nån som gjorde stora ögon då han fick syn på alla basänger och kanor som fanns där. Fick hejda honom från att kasta sig i första bästa på en gång. jag ville nog allt sätta på honom armflytkuddarna först.
Sen satte det igång.
Tre och en halv timmes åkande, forsande, farande och ruchande.
I mellanåt bad jag lillen att få sätta mig och hämta andan, men det var bara att glömma. Vi skulle åka, så var det bara. Ska väl inte klaga egentligen då det ju var just därför vi åkte dit. För att bada, leka och ha kul.

Vi började med en lagom lång och snabb kana som uppvärmning, sen en gång till. Vidare till forsränningen, sen den näst snabbaste, snabbaste utan åkringar, med åkringar...x8 eller nåt sånt



Ner till den första kanan ett par vändor, lite bad i en basäng, forsränning, värstingkanan osv osv.  
Jag fick faktiskt en liten, liten paus, då jag fick nåt sorts metallspån i foten och väntade på att det skulle sluta blöda. Inget allvarligt, men ändå.
Sen var det full rulle igen.
På väg hem så hann vi inte mer än ett par km innan lillen sov som en stock i baksätet, och hade jag inte suttit vid ratten så hade jag säkerligen gjort honom sällskap.

Nu ska jag sitta i soffan och ta det lugnt ikväll. Börjar en ny norsk serie som kan vara intressant. Återstår  att se.

Ha en fin kväll på er.

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Vi har det bra, är för tillfället på Gotland. Imorn bär det hemåt. Pappa är kvar och jobbar här 1,5 vecka.



Låter superkul att bara åka runt :)

2009-07-08 @ 20:53:41
URL: http://palmquiist.blogg.se/
Postat av: Mikaela - livet som hockeysambo

Haha, men hur ska du fixa det då?

2009-07-08 @ 22:45:19
URL: http://thisismikaela.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0