Jord till salu!


Ja tänk så det kan bli.
Jag har hjälpt chefen att frakta bort jordmassor från tomten hela dagen.
Vi drog igång redan vid 9 i morse och fick iväg 2 lass. Vi blev förvånade över att det var så pass fin jord och inte de fyllnadsmassor vi väntat oss.





Men efter de där 2 första vändorna stötte vi på patrull.
Garageinfarten gav med sig av tungden från traktorn. Aj aj aj då!
Vi löste det någolunda genom att åka upp på spedition och lasta  ett lass med sopsand som vi la på. Det funkade hyfsat.
Sen har jag kört jord för brinnande livet.
14 lass blev det och vi kunde ha kört mer, men han vill fundera lite innan han tar mer.
Eftersom det nu var så fin jord, tyckte jag det var onödigt att bara slänga bort det.
Ett lass körde jag ut till lotta och en kompis till henne vill ha 5 lass, varav 2 redan levererats. Får ju 2000 för det, så det är ju helt klart värt det :-D
De resterande 3 lassen ska jag köra ut om en stund. Tog en liten paus bara.

Jo visst ja. Har lovat bort ett lass till min farbror också. Ska köra ut det till honom i morgon :-D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0