Vem påstod att dinosaurerna...


...var utrotade?
Vem det än var så har denne helt fel. Dessa utidsödlor lever i allra högsta grad.
Fråga min fru.
Hon fick sin kladdkakemuffin uppäten av en brontosaurus i går.
Jag lovar! Det är dagens sanning.
I går kväll när jag var med morsan och morfar på syrrans fotbollsmatch, så passade Annica på att duka fram lite gott mysfika åt henne och Emil.
Saft och två kladdkakemuffins var.
Efter en stund ringde telefonen så Annica tog den och satte sig på balkongen. Emil hade då ätit upp upp sina bådamuffinsar men Annica hade en kvar på tallriken.
Medan Annica pratade i tfn så lekte Emil med sina plastdinosaurer. Efteren stund tittar han ut på balkongen och säger:
"Mamma, dinosauren klev på din muffin"
"Va?"
Han tar ut muffinsen på balkongen och visar.
Mycket riktigt. Mitt på bakverket är det ett foavtryck.
"Lägg tillbaks den där" sa Annica.
Hon pratar vidare i tfn och efter en stund hör hon innifrån vardagsrummet:
"MAMMA! Nu åt dinosauren UPP din muffin!"



Vem kan bli arg i det läget?
Han är nästan för underbar med sin livliga fantasi.

I dag har det faktiskt kommit några regnstänk här. Men det var nästan så att det dunstade bort innan det ens blev blött på marken.
Får bli en lugn och fin dag igen hos familjen Jalonen.

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Den dinosauren har varit på ett riktigt kalas det hör jag, tur att grabben var med och såg till att det gick bra så att inte mer försvann.

Emil är för härlig.

Kram Ingrid

2009-07-07 @ 19:58:38
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/
Postat av: Farbror Gunnar

Det finns dresyrkurser för dinos. Dels Dinosur Polite Education, dels Dino-Non-Bite. Prova ngn av dessa.

Emil-hussar til dinos behöver inga dressyrkurser. De klarar sig bra på egen hand.

2009-07-08 @ 17:37:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0