Back-SM


Nu var det så dags för lite mat.
Och den har jag fanimej förtänat!
Jag började ju med att lossa stålplåtarna på Permascand i Ljungaverk.
När man ska därifrån, om man har släp tillkopplat, så får man åka långt in på området, runda ett tält och åka tillbaks samma väg.
I normalfall ja.
Just idag hade de stängt av vägen förbi detta tält, för att de höll på med service på gasolanläggningen.
Men tror ni att killen på godsmottagningen berättade det då han lossade? Nä då. Varför skulkle han det. Nu stod jag där som ett fån.
Det hela slutade med att jag fick backa ca 200 meter tillbaks till planen vid godsmottagningen, runt husknutar och containrar. Sen fick jag bryta runt ekipaget på den egentligen aldeles för trånga planen. Tur att jag var tom vid det här laget och alltså hade boggien lyft.
Till slut kunde jag så fortsätta min färd mot Erikslund.
Kom till sågen mitt i fikat, så det passade ju bra att få sig en kanna java när man ändå skulle vänta. De har förbaskat gott kaffe där.
Lastningen gick smärtfritt som alltid på Callans, och det tog nog bara en halvtimme från att jag öppnade sidan tills att allt var fastspännt och klart.



Va härligt det är då det flyter på för en gångs skull. :-D

Nu har jag nyss inmundigat Fläsk och pärer med morotsstuvning. Mums i magen det.
Ska väl ta och hoppa in i hytten igen och ratta österut så att man får kväll nån gång.
Är ju ganska härligt med en liten tur när det är så här fint väder. Solen skiner och ett par minusgrader. Perfekt!

Kommentarer
Postat av: Annie

Näe, alltid blir det ju något men det brukar bli någon "sak" med.. har alltid blivit det bortsett från igår :p.. hahah, härlig titel med tanke på inlägget! : )

2009-03-03 @ 17:21:53
URL: http://anniealma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0