Ett gigantiskt projekt


Nu ska jag berätt för er om ett litet projekt jag har jobbat med ett tag.
Eller...ett tag var väl kanske en underdrift.
I själva verket har jag arbetat med att sjösätta detta i snart 5 år, men nu är det äntligen igång.

Vad är det då jag pratar om?
Jo.
Som de som följer min blogg vet vid det här laget, sitter jag i styrelsen för Timrå IK Supporterklubb.
Det är inget nytt för mig, men jag har haft ett uppehåll från arbete i föreningen sedan Emil var 2 år. Innan det arbetade jag i och kring klubben i närmare 10 år.
Inför den här säsongen fick jag en förfrågan igen, och bestämde mig för att ställa upp. Visserligen bara som suppleant i styrelsen, men vi tar inte så hårt på possitionerna, utan alla arbetar för föreningen. Punkt slut.
Hur som helst, så bestämde jag mig även för att återuppliva detta projekt.
Det handlar i stora drag om att organisera landets supporterklubbar, i en gemensam organisation. Det handlar naturligtvis inte om att vi alla ska hålla på samma lag ;-) utan helt enkelt att vi ska samla oss under ett organ som ska ha övergripande makt att kunna agera i supporterklubbarnas gemensamma intressen.
T ex kunna vara Supporterklubbarnas röst gentemot Hockeyligan och de enskilda föreningarna.
Hit ska en förening kunna vända sig om de t ex blivit illa behandlade av personal på en arena.Om de har fått orättvist bemötande i anslutning till resor eller i andra situationer.
tanken är att Supporterklubbarna ska kunna bli en faktor med stark röst i hockeysverige. Som det är idag, arbetar varje förening enbart gentemot sin egen hockeyklubb, och får sällan tillfälle att kunna påverka regler och annat som faktiskt gör ingrepp i respektive förenings verksamhet.
Alla beslut rörande säkerhet, resor och andra supporterärenden, tas idag över föreningarnas huvuden
Men med den nya organisationen är det meningen att supportrar ska finnas med i alla beslut som rör deras egen verksamhet.
Vi vill på varje sätt förhindra att det blir som i fotbollen, där supporterklubbarna måste vara med och betala för säkerhetsarrangemangen. Trots att det sällan är deras medlemmar som ställer till oredan.

Det är i korthet mitt lilla projekt.
Gensvaret från övriga supporterklubbar i Elitserien har varit överväldigande, så förhoppningsvis kommer vi igång med uppbyggnaden av organisationen så fort finalerna är färdigspelade.

Kommentarer
Postat av: soffie

ops Timrå, hehe måste bara få va lite skadeglad då,förlåt;O)

men du kan ju hålla på Färjestad nu då för kolla de vann första semin mot Skellefteå,tjohoo,

men du va kul att du fått förfrågan å du ska anta det blir nog toppen för dej,

sov gott

2009-03-19 @ 22:52:26
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: tess

Har du själv spelat hockey eller har du bara tittat på å varit engagerad runt om??



Hoppas du har en bra dag... //tess

2009-03-20 @ 11:16:42
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: Farbror Gunnar

Akta dig för stockholmsklubbarnas supportrar. De verkar mest vara inne på slagsmål.

2009-03-21 @ 17:50:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0