Om man ändå vore fågel


Det här inlägget är till stor del tillägnat Annicas kära farbror Gunnar.
Gunnar är en sån man som man inte kan låta bli att tycka om.
Relativt nybliven pensionär som gillar det här med hemmets dygd och så vidare.
Saken är i alla fall den, att Gunnar har en riktigt imponerande samling fågelholkar ute på deras lantställe. Och då snackar vi inte några fågelholkar, utan en fullkomligt fantastisk uppsättning. I vartenda träd sitter det minst en holk som Gunnar har snickrat ihop själv.
Och det är många träd!
Nu tänkte jag som så, att det måste ju ta slut på ideér om utförande och stil i längden.
Därför har jag här ett par uppslag om det senaste inom fågeholksmodet.



Mobil skapelse med allt det senaste för den bekväme säsongspippin. Inbrottssäkra fönster skyddar mot fyllkajor och objudna bofinkar. Finns i färgerna blå, blågrön, vit och röd.



Här har ni nåt för den riktigt kräsne sparven.
Alla tänkbara bekvämligheter såsom egen parkbänk med eluppvärmd sits för rugguga sensommarkvällar, bubblande fågelbad och solrosfröautomat till de små.
Levereras i behändigt platt paket för enkel montering.

De du Gunnar.
Nu fick du lite att klura på.
Kommer förbi och inspekterar då vi åker söderut på semestern i år igen ;-)

Kommentarer
Postat av: Hondjur

Haha. Vilka underbara holkar. Nästan så jag önskar jag var en liten sparv eller nåt ^^ Och ang. grodjävlarna.. Jag skriker och springer om jag ser en.. förklar det då lite min skräck? ;)

2009-05-03 @ 22:39:14
URL: http://sagoelin.blogg.se/
Postat av: M A L I N

hehe så tuffa!



här nere är det bara fint. känner att det är lite mycket här nu men det får väl gå. försommar säger du? vad innebär det där uppe? ;P



kram på dig

2009-05-04 @ 11:57:42
URL: http://www.malinh.com
Postat av: Ingrid

vilka fågelholkar.......jätte fina..

kan man beställa???

Vill ha...

Kram Ingrid

2009-05-04 @ 21:02:01
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Aha... då ska jag vända näsan ditåt.

Tack för tipset.

Kram ingrid

2009-05-04 @ 22:24:49
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/
Postat av: Farbror Gunnar

Hej Stefan. Kul holkar. Försökte bifoga ett par ("van Gogh" och fyravånings) av mina men det gick inte. Mejlar dem i stället.

Mvh

Gunnar

2009-05-09 @ 20:03:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0