Höstväder

Idag har vi riktigt höstväder i Timrå.
Solen tittar visserligen fram mellan molnen ibland, men det blåser som bara den.
Jag och lilleman var ut en sväng förut. Vi tog med oss hans asfaltskritor och gick ner till dagis. Just som vi höll på att rita en hopphage på marken, kom Kevin och kent förbi med sin pappa. Kändes bra att han fick leka av sig en stund, då vi ska iväg till mormor senare han och jag. Brorsans fru, Lenitha, fyller år och vi ska fira henne lite där.
Vi träffar dom så sällan numer då hon pluggar i Sigtuna och brorsan hälsar på henne med jämna mellanrum.



Om vi håller oss kvar vid hösten en stund.
Sommaren som gick var ju inte speciellt mycket att hurra över, men det har vi fått igen genom att ha fått en fantastisk höst. Hela september har varit kanon med soliga dagar och knappt nåt regn alls. Med en sådan höst gör det inte så mycket om sommaren varit skit :-D

_____________________

Jag läste vidare om rånet mot G4S i dag.
Nu har tydligen utländsk massmedia pekat ut ett antal personer med namn. Personer som ska vara hjärnorna bakom rånet och som enligt uppgift är f.d medlemmar av Röda Baskrarna, en tidigare elitgrupp inom den Serbiska armén. Löjligt! är min första tanke, men sen så inser jag att det faktiskt inte är så konstigt som det låter. Många som tidigare varit med i denna styrka, har säkerligen kommit till Sverige som flyktingar under de krig som rasade där på 90-talet. Så varför inte?
I en annan blaska läste jag att flera "experter" på området var förvånade över att just Sverige blivit drabbat med tanke på kronans svaga ställning i världsekonomin.
Inte alls särskillt förvånande anser jag.
I princip helt riskfritt att utföra rånet med rätt förberedelser då Sverige är ett väldigt mjukt land. I t.ex. Tyskland eller storbritanien hade flygvapnet pulveriserat rånarnas helikopter utan att de ens hade fått veta vad som träffat dom. Men i Sverige, där står ju polisens helikoptrar obevakade och flygvapnet är hindrade att ingripa enligt grundlagen. Helt otroligt!

JAS fick inte spöa busarna
Luftwaffe hade spöat skiten ur dom
Liksom britterna
Det är liksom skillnad på svensk och utländsk .

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Vilket vackert höst träd.

Förresten välkommen tillbaka.

Sverige är som du säger ett mjukis land....vi måste ha överläggning först om vi ska skjuta eller inte... klart dom väljer Sverige för ett bra rån.

Kram Ingrid

2009-09-27 @ 15:46:38
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/
Postat av: Lenitha

Shit, vad gammal jag låter när du skriver fru ;P

2009-09-27 @ 19:01:53
URL: http://guldiwa.blogg.se/
Postat av: ☆Mikaela - hockeysambo & valpägare

Haha ja tunga huvuden förutom på C men sjukt roligt var det. Det gillas!

Hur kommer det sig att du börjat här igen?

2009-09-27 @ 20:21:23
URL: http://thisismikaela.blogg.se/
Postat av: ☆Mikaela och lilla Aimee

Ja vi följer den bloggen lite då och då :)

2009-09-27 @ 22:26:38
URL: http://thisismikaela.blogg.se/
Postat av: Stina

Tittade in och ser att du åter är tillbaka. Jag hittade ju denna blogg precis när du gav upp. Har läst alla andra inlägg du gjort under tiden och var ledsen över att du inte fortsatt. Jag har givetvis tittat på din hockesida och kan säga att du är duktig på att skriva. Väldigt duktig även om jag är en typiskt fotbollstjej.



Ha en trevlig höst.



2009-09-28 @ 17:15:35
URL: http://Har ingen blogg
Postat av: Lina

Äntligen! :) Allt bra med er? Nu får du allt ta och stanna här . :P

2009-09-29 @ 07:02:43
URL: http://dittlivdinaord.blogg.se/
Postat av: Stefan Falkelind

Jag tycker sommaren har varit bra. Soligt och varmt. Gillar inte hösten. Mörkt och kallt. Du är nominerad till snyggaste killbloggaren på min blogg.

2009-09-30 @ 15:45:17
URL: http://falkelind.blogg.se/
Postat av: soffie

nu har jag röstat på din blogg för det ville ju din fru:O)

ha det gott å hoppas nu snyggingen vinner!

2009-09-30 @ 22:40:46
URL: http://soffie69.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0