Aktiv helg

Ja det är väl det minsta man kan säga.
Det är Timråland denna helg.
En gratisfestival som varje år går av stapeln i centrum.
Det är långt ifrån den största festivalen som finns, men den är så där härligt gemytlig och genomtrevlig. Inga jätteartister, men ett jäkla ös.
Samma helg är det Mid Nordic Cup här i Timrå.
Det är en stor fotbollscup ,ed ett par hundra lag eller så, och då ökas antalet människor i Timrå på rejält kan jag lova. Varenda stuga och husvagnsplats är fylld och det är mycket folk i rörelse. Då är byn långt ifrån den småsömniga plats som den normalt är.
Mycket trevligt tycker jag.
Fotbollscupen drog igång redan i torsdags, men i går var det så dags även för Timråland.
Magnus Carlsson, den gamla schlagerbögen, drog igång det hela med ett riktigt bra uppträdande. Vi passade på att äta middag där samtidigt hela familjen och det var kul att se hur Magnus fick tanterna att vicka på höfterna.
ja och så Timrås egen Cougar trio då så klart ;-)
Det var verkligen angelägna om att synas av denne öppet homosexuelle sångare. Vad nu det skulle vara bra för :-D
Ja middag var det ja.
Vilken underbar mat vi åt.
Jag tog en rätt med grillad, gravad lax, saltslungad potatis och en god sallad. Dessutom en helt underbar sås/dressing till det.
Annica tog grillad kyckling och grönsaker i pitabröd(vad den rätten hette egentligen kommer jag inte ihåg).
Det var också riktigt gott och båda rätterna var klart över förväntningarna då det gäller festivalmat.
Mums fillibabba!
Det är Portercaféet på Åstön som står för maten och jag tror minsann att jag ska förära stället med ett besök här framöver.



Idag får vi se vad som händer. Det är massor med barnaktiviteter på torget, så chansen att vi hamnar där är ju ganska stor.
Eventuellt kan det bli nån liten utflykt, men det får vi se. Syrran spelar ju fotboll kl 16 också, så det finns ju att välja på.
Ha en bra dag allihop.

Kommentarer
Postat av: Farbror Gunnar

Vem sjutton är Marcus Karlsson?

2010-08-09 @ 18:24:59
Postat av: Farbror Gunnar

Som vanligt skriver du väldigt bra. Du skulle kunna vara författare eller journalist.



Olika uppfattningar om försäljningar av statliga företag har vi nog. Mitt gamla företag Vattenfall skulle säkert kunnat säljas utan att det skulle bli något problem.



Försörjningen av el klaras redan nu till del av andra, privatägda, företag.



Vattenfall drar visserligen in en en massa pengar till statskassan men mycket mer skulle komma in, de närmasta åren, om företaget såldes.



Det går i alla fall inte att bedriva energipolik med hjälp av Vattenfall. Konkurrenslagstiftning och energilagstiftning gör att Vattenfall måste finna sig i samma regelverk som Fortum, eon, Skellefte elverk med flerra.



Det finns mellan 100 och 200 bolag som säljer el så konkurrensen finns redan.



Alla producenterna (Vattenfall med flera) säljer sin el på den nordiska elbörsen.



Om då Vattenfall är statligt ägt eller inte spelar ingen roll.

2010-08-28 @ 21:31:58
Postat av: Anonym

Postat av: Stefan

Sofia heter jag:

Nu har jag ju då levt med Annica i många år och vet precis hur det förhåller sig. Att döma någon efter vad man sett vid ett tillfälle eller möjligtvis två, är rent av idiotiskt.

Eftersom jag bara kan komma på en Sofia på det bröllopet, så är jag mycket besviken på sådan här småsinthet.

Annica har det handikapp hon har och det är inte så mycket att göra åt. Vissa dagar är bättre än andra och de sämsta brukar vara efter det att hon för en gångs skull ansträngt sig och gjort nåt skoj. Dagen efter sådana tillfällen brukar då kunna bli i ryggläge.

Att hålla på med en massa skitsnack utan att vara insatt är bara barnsligt och löjligt.

Och dessutom...på min kusins bröllop var inte Annicas svärmor med ens. Skitsnack hoppar oftast upp och biter en i svansen.

Jag står på din sida Annica. Alltid!

/Stefan



2010-09-08 @ 20:12:30

2010-09-09 @ 06:25:49
Postat av: Farbror Gunnar

Skriv mer!

2010-09-14 @ 21:20:02
Postat av: Helena

Tycker du ska skriva snart här:) Vill ju ha något att läsa på dagarna när ja sitter hemma och saknar dig!:) Älskar dig snygging<3 Puss

2011-01-24 @ 14:20:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0