En vecka kvar

Ja det är vad som är kvar av semestern den här gången.
Men inte för året. Jag ska jobba i två veckor och sen ska jag ha ledigt två veckor till då det är dags för lillen att börja på sexårs.
Ja jäklar va stor han har blivit.
Min lillkille ska börja i skolan...SUCK!
Men jag ska vara glad ändå. Har nog fått varit med mer än de flesta pappor i min sons uppväxt.
Jag jobbade nämligen bara extra under de två första åren av Emils liv. Det gjorde att jag fick tillbringa hyfsat med tid hemma med familjen. Dessutom kunde jag använda mig av föräldraledigheten de dagar jag inte jobbade eftersom Annica var sjukskriven. Detta gjorde att vi inte drabbades speciellt hårt ekonomiskt heller av att jag var hemma.
Därmed kunde jag få vara med om alla de framsteg som min grabb gjorde.
Det har även varit till min fördel senare då jag har kunnat vara ledig bra mycket mer än de 5 veckors semester som man har till sitt förfogande normalt. Genom att använda mig av föräldraledighet så har jag väl varit ledig i genomsnitt 8-10 veckor per år de senaste sex åren och har fortfarande 70 dagar kvar eller nåt sånt.
Funderar på att vara ledig lite till vintern.
Februari är ingen drömmånad som trucker om man säger så. :-D



I dag ser det ut att bli bad igen.
Vi tog ett uppehåll igår då lillen blev lite röd i torsdags. Det blir så då man springer sin väg då mamma och pappa säger att man ska smörja sig mellan baden. Men han lär sig förhoppningsvis nåt av det med.
Funderar på att se hur badläget är i Ljustorpsån.
Där är det visserligen lite strömt, men det brukar ändå kunna vara ganska angenäm temperatur där eftersom den inte är speciellt djup. Ett par meter bara där det är som djupast.
Annars blir det väl Lögdösjön som vanligt. Där vet vi att vattnet är skönt :-D

Gott med popcorn på stranden. Bakom Emil syns syster Chrissi med pojkvännen Douglas.

Kisspaus i badandet.

Tycker om Lögdösjön. Den är lite lagom och perekt att ha med barn till.

Vad gör ni i helgen då?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0