Härliga semestertid

Har haft en mycket angenäm start på den här semestern.
Trots kylskåpstrubbel...Grr!
I måndags, som ju faktiskt var den första dagen på själva semestern gjorde jag absolut ingenting avancerat.

I tisdags blev det först en löprunda på 6 km för att komma igång. Jag vet att jag sagt att jag bara skulle ta det lugnt på semestern, men samtidigt gillar jag att komma igång med dagen.

Efter det var det så dags för en tur till Himlabadet.
Sundsvalls nya och hutlöst dyra äventyrsbad som gett kommunens revisorer ytters få hårstrån kvar.
Nytt och fräscht och mycket stiligt var det och jag tyckte om anläggningen med utebad och spa, rutschkanor och surfmaskin (den första i Europa för övrigt).

Bild: www.st.nu

Jag fick ett mycket bra intryck av stället på en gång då jag klev innanför dörrarna.
Ett armband av gummi på armen sköter allt från dörröppning till betalning i serveringen. Jättesmidigt.
Sen blev det fyra timmar därinne varav tre var ett enda oavbrutet åkande i vattenrutschkanor. Lillen drog med mig upp i tornet ett oräkneligt antal ggr och svetten rann av mig trots att jag var i vattnet så mycket.
men det var sanslöst skoj och var helt klart värt både entrépengen och träningsvärken ;-)

I går blev det en sväng i shoppingmetropolet Birsta på dagen. och sen var det dags för mig att förena mig med min kära bror på Sundsvalls Gatufest på kvällen.

Bild: www.st.nu

Onsdagar är alltid gratis på GF och då passade vi på att träffas och svinga en eller fem bägare ihop. Vi hade riktigt skoj och allt vi gjorde var med en stor gnutta humor. Tullverket lär förresten undra över vart alla pennor tog vägen igår.



I dag fick jag hem lillen igen efter att han har varit hos Annica då hennes mamma varit här i veckan.
Känns bra att ha honom innanför väggarna igen då det inte är lika tomt här hemma då. Han livar upp liksom.
Tanken var att vi skulle åka och fiska idag tillsammans med brorsan, men han åkte på jobb så vi gör ett nytt försök i morgon istället.

Jag hoppas att det varma och härliga vädret håller i sig. Lite moln och regn stör mig inte så länge det är varmt och skönt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0