Onödigt

Ja det var verkligen onödigt att börja jobba igen.
Jag kunde lika gärna fortsatt med min ledighet. Måndag, tisdag och onsdag var jag klar med allt vid 10 och satt sedan bara av dagarna. Torsdag och fredag hade jag väl i och för sig att göra, men det var knappast så att jag storknade.
Men det blev ganska ok i slutändan i alla fall.

Jag ska bara jobba måndag och tisdag nu till veckan, sen är jag ledig till den 23 augusti.
AHHHH!!!!
Frågade chefen om jag inte lika gärna kunde vara ledig till veckan då det är så lite att göra. Han tyckte det var lika bra det då jag ändå skulle vara ledig de två efterföljande veckorna. :-D

Så vad ska man då hitta på under den här ledigheten?
Vädret verkar ju inte bli lika strålande som under de tre veckor jag redna haft, men det är ju inte hela världen. Kanske kan man få till lite fiske. Skulle sitta fint.



Åka till Prästtjärn och blöta reven lite. Några öringar med hem och en mycket trevlig stund vid min favoritsjö.
Det är en fantastisk liten tjärn som jag lärt att uppskatta mycket.
Man är så gott som alltid där helt själv och desutom är fisket riktigt fint där. Har väl visserligen blivit utan några ggr då jag varit där, men det är sällan och oftast  kommer man hem med ett par fina bitar.

Kanske kan jag även komma iväg på den lilla tripp som aldrig blev av under den förra ledighetsperioden. Skulle vara riktigt kul om det blir av då jag sett fram emot det under lång tid.

I dag tänkte vi nog, trots gråmulet väder, göra en liten turné för att testa lite olika lekparker. Emil har spanat in några då vi åkt förbi, och jag har lovat honom att han ska få leka i dom vid tillfälle. I dag passar väl lika bra som någon annan dag. Det är i alla fall varmt och skönt :-D


Kommentarer
Postat av: Erika

Vad är det för tripp du vill åka på dådå tro?

2010-08-01 @ 11:29:20
URL: http://aliva.blogg.se/
Postat av: Ingrid ♥

Inte dumt att bli lite extra ledig.

Kram Ingrid

2010-08-03 @ 22:39:16
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0