Nemas problemas

Är väl ingen konst att lägga om en verksamhet bygd på järnvägstransport, till landsväg!
Lätt som en plätt!
Första resan med ett helt gäng bilar utöver det normala gick som på räls.
Det enda lilla kruxet som inte är helt löst, är transporten av lotsar mellan Timrå och Myre, men det löser sig nog det med bara vi får klura lite.

Idag fick jag en mycket bättre arbetsdag än de två föregående.
Blev lite styckelossning tillsammans med P-A och Peter och det är då helt otroligt va smidigt det går bara man är rätt personer som samarbetar. Inga problem alls, förutom att det var en sisådär 300 kartonger med Lego, som var utspridda över halva trailern.
Tog lite tid att sortera, men som tur är så väger ju inte Lego speciellt mycket.



Sen blev det lite glöggfika inne på Schenker innan det blev dags att åka ut på dagen repa.
En ganska ordinär sväng med ett ganska spännande inslag.
Tre buntar med takplåt som skulle ut till ett sommarstugeområde på Alnö. Jag var till samma väg i höstas, och visste därmed att det kunde bli lite knivigt. Vägen är i ungefär samma bredd som spårvidden på lastbilen, så det blev lite funderande innan jag kom dit.
Väl på plats så handlade det om balans på hög nivå. Tungan rätt i mun och små, mycket små, rörelser med ratten.



Gick ju bra i alla fall och sen var det mest rutin resten av dagen.

Morfar fick komma hem från korttidsboendet han legat på idag. Han har varit där i två veckor och ansågs nu kunna rehabiliteras i hemmet efter sin höftskada.
Var hem till dom förut efter att ha hämtat med mig TVn från boendet.
Både han och mormor såg lättade ut över att han var hemma igen. Morfar for runt i rullstolen och verkade förhållandevis pigg.
Men det syns att varje grej som händer tär på honom mer och mer. Lillmoffa har blivit så gammal och det känns. Tycker inte att det var så länge sen han, mormor, brorsan och jag var iväg på våra semesterturer till Jokkmok, Leksand, Tärnaby och andra ställen. Saknar den tiden jättemycket. Var så härligt att umgås bara jag och brorsan med mormor och morfar.
Det var tider det!

Nu är det bara 15 dagar kvar till BF och älsklingen börjar minsann känna att lillen växer till sig där inne. De senaste veckorna har magen blivit rejält mycket större och Jag kan med handen tydligt känna hur han ligger. Han har inte fixerat sig än, och det känns bra då vi gärna ser att han stannar där inne några dagar extra. Kommer han efter nyår så har jag 20 pappadagar istället för 10, plus att jag hellre ser att han är född i början av året än i slutet.
Håll tummarna för att det blir så är ni snälla :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0