Dammsugning - det är grejen!

Tjena tjena.
4 januari och skittråkigt väder. Hällregn och 3 + ute.
Är väl iofs inte nån större skillnad jämfört med alla andra dagar denna vinter, men det gör ju inte saken roligare för det.
Den här årstiden ska det ju åtminstone vara kallgrader om än ingen snö. Men som det känns nu så har det varit höstrusk sen i augusti. Och i natt tror jag att Indalsälven trotsade naturlagarna och bröt sig en ny bana upp över berget och ner igen på baksidan av vårt hus.



Vi fick oss en stund i stillhet här hemma.
De tre vilda drog iväg till Isak. Dom klättrade på väggarna här hemma så det var ju tur att nån kompis var hemma :-)
Själva passar vi på att ta igen oss lite. Blev sen kväll igår då det dels var semifinal i JVM och dels så var Elliot tokpigg lagom då vi skulle knyta oss.
Men, men, det är väl tjusningen med att vara småbarnsförälder...eller nåt sånt ;-)
Älsklingen passar på att sova lite då Elliot också gör det, men jag har bekymmer med att sova på dagtid, så jag har städat kylskåpet och satte mig nu vid datorn en stund.

Det är ändå förunderligt hur bra allt går med lillkillen här.
Visst, han har ett par vakenperioder varje dygn som man inte riktigt vet när de ska infalla, men i stort flyter det liksom bara på.
Storasyskonen kelar och ska hålla honom, men inget mer avancerat än så och det är ju bara sunt att dom vill vara med lillebror.



Tycker synd om Ebba och Evelina som ska åka till pappa på söndag, för att sedan vara där hela vårterminen. Dom kommer bara att få träffa lillebror de två veckorna då det är lov. Kanske kan det bli nåt mer, men det är långt ifrån säkert.
Hade varit bättre om dom hade varit hos pappa på höstterminen och här nu i vår.
Sen kommer ju den stora frågan närmare sommaren.
Vart ska dom bo nästa år?
Då börjar ju nämligen Ebba i ettan och måste således bo permanent endera här eller uppe i Västerbotten. Känner på mig att den striden kommer att bli blodig, även om vi naturligtvis ska se till barnens bästa i första hand.
Vi vill ju naturligtvis ha dom här, men deras far ger nog inte upp utan fight.
Får väl se vad som händer helt enkelt.

Elliot förvånde oss en aning tidigare i dag. Han hade en av sina vakenstunder och var inte alls intresserad av annat än mer mat. Det blir gärna så då Helena håller honom. Han känner väl lukten av maten eller nåt sånt ;-)
Vi skulle få besök av Emils arbetsterapeut så jag skulle dammsuga lite.
Helena ville ju naturligtvis göra sig klar, få på sig lite kläder och fixa håret, så jag tog lillen på armen och satte fart med dammsugningen.
Vad tror ni hände då?
Jo han somnade som en klubbad oxe!
Gungade väl dödsskönt där på farsans arm och vem kan väl hålla sig vaken då?
städade klart och ja ner honom i babysittern för att stoppa undan dammsugaren.
Pang! så slog han upp korkgluggarna och var vaken igen.



Nä, jag tog inte fram dammsugaren igen. Han fick vara vaken ett tag helt enkelt.

Nu kom det in ett gäng blöta ungar, så jag ska väl ta tag i det nu och sen blir det lite käk på Kungsvägen 111 :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0