Snart slut!

På det mesta faktiskt.
Slut på pappaledigheten, slut på drömmarna om att slippa kvalserien och slut på energi.
Energin är väl lättast att göra nåt åt, då det oftast bara behövs att jag tar upp min lilla Elliot eller håller om min stora Emil, eller myser till det med min älskling.
Så energin ska nog snart vara på rätt nivå igen :-)

Det andra är det värre med.
Jag har inte alls nån lust att gå tillbaka till jobbet på måndag.
Kallt, stundtals småtrist och långt ifrån värmen hos min familj.
Men man måste ju jobba för att det ska gå runt. Och jag vet ju det att dom finns där hemma varje dag då jag slutat. :-)
Timrå då?
Ja vad ska man säga.
Blev dyngstryk både på plan och läktaren i dagens möte med Skellefteå.
På mindre än en minut tog SAIK ledningen i första perioden, och sen blev det bara värre och värre.
Slutresultatet blev 2-6 och det var inte mycket som stämde för hemmalaget. Så fort Timrå fick till det lite rent spelmässigt, så kom det nåt skitmisstag och så tog SAIK över.
Yared Hagos kunde nog ha stannat hemma idag, för som han spelade såg det mer ut som att han ville följa med bussen tillbaka  till Skellefteå.
Han låg ensam bakom två av baklängesmålen.

Nog om alla tråkiga saker.
I går var vår kära Veronika här med bilderna som hon tog i förra veckan.
Vi åt en bit god mat och umgicks hela kvällen. Hon fick chansen att mysa rejält med lillkillen då han bara skulle vara hos henne för att sova :-)
Och jäklar vilka fina bilder det blev.
Jättebra bilder på hela familjen, bara Elliot, de större barnen, de större och Elliot osv.
Riktigt kul att ha, då det ju oftast saknas nån familjemedlem på alla bilder, nämligen den som håller i kameran.
Nu fick vi lite kort där alla är med :-)



Vi ska göra om det här då tjejerna kommer hem igen. Blir roligt eftersom Elliot säkert är lite mer medveten om det som händer då.

Emil har förresten haft en del lustigheter för sig sen han kom hit igår.
När jag och Helena höll på med maten igår, så låg Elliot i vagnen och Emil satt och såg på film.
Helt plötsligt sa Helena: "Har du flyttat på Elliot"?
Jag kollade vad hon menade och visst, där låg Elliot och sov så sött...i vaggan!
Emil hade då tyckt att lillebror naturligtvis skulle ha det mycket skönare i vaggan, och hade helt enkelt flyttat på honom.
Låter väl kanske inte så farligt, men han har inte handskats så mycket med lillebror än så vi vill inte att han ska lyfta på honom utan att vi är med.
Vi kom dock helt av oss och jag sa till honom att nästa gång säger han till oss så att vi hjälper honom.

En annan sak är att han har börjat svära som en borstbindare. :-(
Idag då han och jag var på hockeyn, så kom det både satan och faan över hans läppar. Det tycker jag inte om.
Förklarade för honom att det låter så fruktansvärt illa då ett barn svär, och han lovade att försöka låta bli. Man kunde ju faktiskt lika gärna säga tusan och sablar istället ;-)



Sista dagen med ledighet i morgon alltså.
Återstår att se vad den för med sig. Ev kommer brorsan och Lex hit och hälsar på en stund i alla fall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0