Hopp om livet

Hejsan hoppsan alla glada.
Ber om ursäkt att jag varit så tyst ett tag, men det har varit mycket på alla plan och då tryter både inspirationen och orken.
Men de senaste dagarna har det känts mer uppåt än på länge och det är ju skönt.

Hur har det varit den senaste tiden då?
Jo det har varit mycket som sagt, men även en del roligt och annorlunda.

Bland annat så har jag för andra gången sedan nyår varit med om att en rumänsk "kollega" försökt stjäla spännband av mig, mitt framför näsan på mig!
Det är till att vara fräck minsann. ;-)



Lillkillen var och fick sin första vaccinationsspruta igår och med den så kom febern som ett brev på posten. Han ligger stadigt kring 38,5 och är sådär lite lagom feberslö.
Men det går ju över som tur är.
Lite kul var det dock att läkaren på BVC trodde att han var 6 månader då hon undersökte honom.
När hon blev upplyst att så inte var fallet, så började hon mumla om att "oj vilken stor bebis" och annat strunt.
Så jäkla stor är han väl inte?
Visserligen vägde han 7090 g och var 63 cm, men han kan fortfarande ha storlek 2 i blöjor och en del kläder i storlek 56.
Pappas lillkille! :-D



Det börjar bli dags att röja upp och göra vårfint på balkongen nu.
Det ser ut som ett bombnedslag där ute efter vintern, då det har hamnat all möjlig bråte där ute.
Lär nog vänta tills efter helgen eftersom SMHI hotar med vitt skit från skyn då.
Men det hinner ju kanske ändras.
Ska bli skönt att sitta där ute då vårsolen börjar värma på allvar här framöver. Och sen...första grillningen.
Vet att många redan tjuvstartat, men jag tycker det hör sommaren till, och då får det vara så :-)
Har förresten tänkt att skaffa mig en ny, riktig grill om jag hittar en lämplig.
Hur som hest så längtar jag tills att jag får lägga på den där köttbiten och känna grilldoften kittla i näsan...mmmm!

Hade en trevlig dag på jobbet idag.
Ganska lite att göra, men jag träffade en kollega från Gävle idag.
Jag har några kollegor, från olika delar av branschen och landet, som vänner på Facebook.
Har inte träffat alla, men det är kul att se vad dom har för sig samt att snacka lite om våra gemensamma nämnare ibland.
En av dessa skulle nu upp hit för att lossa i Bollstabruk.
Jag slängde iväg en fråga igår om hon inte hade lust att ta en kaffe då hon ändå var i krokarna, och hon kontrade med att fråga om vi ev hade en dusch hon kunde låna.
Självklart har vi ju det.
Så idag tittade Fiia förbi en sväng på kontoret.
Det var kul att träffas en stund, om än inte så länge då hon ju skulle lasta upp och rulla vidare mot Årsta med sin trailer.
Förhoppningsvis kommer det fler tillfällen att träffa både henne och andra långväga kollegor som har vägarna förbi :-)

Nä...nu är det dags för mig att förflytta fläsket in i en dusch och bli av med lite skit.
Otroligt så dyngig man kan bli bara av att vistas i magasinet på Schenker en morgon. Men det är klart, allt damm och annat som följer godset samt gummirester från truckarna mm gör ju att det blir rätt dyngigt.
Hmm...undra hur mycket man dragit in i lungorna under sina 8 år där?






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0