Nedräkning

Det närmar sig.
Dagen D då jag ska tillbaka till jobbet efter nästan 4 månaders ledighet. Visst ska det bli trevligt med de rutiner som ett arbete innebärär, träffa alla arbetskamrater och trevliga kunder. 
Men handen på hjärtat, skulle jag vinna mycket pengar, så vete tusan om jag skulle gå tillbaka kommande vecka.
Alla pratar ju om att ifall de vann stålar så skulle dom fortsätta jobba . 
Visst, nog skulle jag också göra det, men knappast på heltid. Inte då jag istället skulle kunna spendera tiden med min familj. Ett deltidsjobb skulle funka, eller bara jobba extra då man känner för det.
Det har i alla fall varit helt otroligt skönt att haft de här månaderna hemma med min familj. Att dessutom sluppit köra lastbil under vintern gjorde ju inte ont ;-)
Nog för att det är snö kvar, men nu går det ju i alla fall åt rätt håll.
 
Just nu sitter jag, Ebba, Evelina och Elliot och ser på morgontv. 
Elliot har det lite jobbigt med sovandes nu. Hosta och snuva stör honom, så förutom att han vaknar tidigt på mornarana, så sover han dessutom stötigt. Vaknar och gråter för att näsan är täppt och hostar jättemycket i omgångar.
Idag hoppas vi på feberfria barn, så att vi kan få till nåt skoj på det här sportlovet. Är ju inge vidare att spendera all tid inomhus bara för att barnen inte kan få vara krya. Sportlovet handlar ju om att aktivera sig och ha kul. Visst finns det väl saker att hitta på hemma med, men det är inte riktigt samma sak.
 
Den här gången är tjejerna bara här en vecka, men nästa gång, till påsk, har de fått ledigt så vi har dom i 2 veckor.  Blir liksom inte att man hinner med så mycket på bara en vecka. Flickorna vill ju bara ta det lugnt och känna sig hemma likväl som dom vill göra saker. Känns skönt att dom känner sig hemma och trivs här med tanke på hur lite tid vi får ha dom.
Nä nu ska jag byta lite blöja här och sen börjar det väl bli frukostdax.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0