Vem styr över tid och rum?

Ja den fan skulle jag vilja ta ett allvarligt snack med.
För då man inte vill det, då flyger tiden iväg och man har bara hunnit med hälften. Andra gånger då går tiden så sakta att man bara dör av leda och tristress.
Ett exempel på då tiden verkligen flyger fram, är då ens barn växer upp. Jag tycker det var alldeles nyss som jag fick hålla min lilla Emil i famnen för första gången och vips, så ska han till att fylla 9 år. Lägg till att jag nu har två grabbar till dessutom som växer så det knakar. 
Elliot tex, kom idag på knepen för att på egen hand klättra upp i både soffan och på vardagsrumsbordet. Jippie....not!
Synd att han redan fyllt år, annars hade ju skateboardskydd varit lämplig present.
 
I morgon ska småtjejerna hem till pappa igen. Känns trist att dom bara var här i en vecka, men det handlar bara om två veckor, sen ska dom hit igen och vara här i två.
Emil blev duktigt besviken då han kom hit igår och tjejerna var hos mormor och morfar. Men det blir ju tyvärr så då dom är här så kort tid. Bengan och Ann-Britt vill ju också få egentliga tid med flickorna. 
Desto gladare miner blev det idag då dom kom hem. Emil rusade ut från sitt rum och gav tjejerna världens bamsekramar. 
Goungarna.
 
 
 
Sitter här och funderar på vad som väntar mig då jag kommer tillbaka till jobbet nu i veckan.
Får jag tillbaka "min" Skelleftelinje som jag kört i 1 1/2 år och fått rätt fin fason på, eller har nån annan lagt vantarna på den nu?
Blir ledsen i så fall, då det faktiskt varit kunder som ringt under ledigheten och språkats. Får en att känna sig uppskattad och ett tecken på att man ändå gör ett gott arbete.
Hoppas att jag får fortsätta som innan ledigheten och ta hand om "mina" grejor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0