COMEBACK

Ja kan ni tänka er?
Jalle tänkte att han skulle ta och damma av denna en gång ganska populära blogg. 
Inte för att något speciellt har hänt, men det är ju alltid full fart i en stor familj, och de kommande månaderna blir spännande även yrkesmässigt.
 
 
 
Vad har hänt sedan sist då?
Ja vi har ytterligare 2 barn i familjen. En Enya som fyllde 3 i november, och en Elton på 8 månader. Så totalt, När även de större barnen är hemma, så har vi 7 barn i huset. Och huset ja. I november 2014 flyttade vi in i vårt 350m2 stora hus, så vi har gott om plats när hela familjen är samlad.
 
 
På jobbfronten är det lite oroligt. Sundfrakt, som vårt åkeri kör åt, förlorade den senaste upphandlingen och därmed vår körning åt SCA. Så nu är vi allihop varslade om uppsägning från och med sista mars. Men det ska väl förhoppningsvis hinna ordna sig.
Hoppas på att redan innan jul få komma på intervju till ett jobb som verkligen vore en dröm. Tänker inte avslöja nu vad det är, utan ni får se om det blir av.
 
Annars är min största glädje för dagen, att jag kan ha jeans på mig igen efter att ha smugit runt i mysbyxor i två dagar. Efter en praktvurpa i torsdags då jag bar in pellets, så har jag numera en ändalykt som skiftar i ett vitt spektra av färger (nej jag tänker inte visa). Var så svullen i fredags och igår att jag helt enkelt inte fick på mig några andra byxor än mysbrallorna.
Var rädd att något gått sönder, men en rekordsnabb tur till akuten kunde ge lugnande besked. 
 
Nu ska jag försöka hitta en bekväm ställning i soffan efter stt ha förberett kaffebryggaren på lite besök, då gode vännen Andre' tittar in (för övrigt en hejare på pasta. Missa inte det på Donatellos i Birsta)
 
På återseende
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0